همشهری آنلاین: بسیاری از نمایندگان به صورت کتبی انصراف داند و اگر تعداد حاضرین را بخواهیم درنظر بگیریم ۷۲ امضا حداقل باید وجود داشته باشد تا طرح سوال از رئیس جمهور اعلام وصول شود که علی مطهری معتقد است این امکان وجود دارد.

محمد حسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس هشتم صبح امروز چهارشنبه درپاسخ به ابهامات موجود در زمینه تعداد امضاهای باقیمانده برای طرح سوال از رئیس جمهور تعداد این امضا‌ها را ۶۹ امضا عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، فرهنگی در صحن علنی گفت: بسیاری از نمایندگان به صورت کتبی انصراف دادند و اگر تعداد حاضرین را بخواهیم درنظر بگیریم ۷۲ امضا حداقل باید وجود داشته باشد تا طرح سوال از رئیس جمهور اعلام وصول شود.

علی لاریجانی در ادامه صحبت‌های فرهنگی گفت: نمایندگان مختار هستند که چه تصمیمی در این زمینه بگیرند و اینجا چیز پنهانی وجود ندارد.

 امضاهای سئوال از رئیس جمهور احتمالا دوباره به حد نصاب می‌رسد

به گزارش مهر، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز عصر امروز چهارشنبه در این زمینه گفت: آخرین باری که من طرح سئوال از رئیس جمهور را دیدم 2 امضای دیگر به این طرح اضافه شده بود و احتمالا تا پایان جلسه امروز امضاهای طرح سئوال از رئیس جمهور به حد نصاب برای اعلام وصول این طرح در صحن علنی رسیده است.

وی با بیان اینکه هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای پس گرفتن امضاهای طرح سئوال از رئیس جمهور از طرق مختلف اقدام کرده اند، اظهار داشت: معاون پارلمانی دولت هم برای پس گرفتن امضاها تلاش زیادی کرده است.

مطهری با تاکید بر اینکه با اضافه شدن 4 امضای دیگر به طرح سئوال از رئیس جمهور این طرح مجددا در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد، گفت: تا زمانی که بنده طرح را مشاهده کردم 2 امضای دیگر به تعداد امضاها اضافه شده بود اما فکر می‌کنم تا پایان جلسه صحن علنی تعداد امضاها به حد نصاب برای اعلام وصول این طرح در صحن علنی مجلس رسیده باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: استعفا ابزاری برای احقاق حقوق نماینده و وکلایش است. من باید به مردم پاسخگو باشم که زمانی که طرح سئوال از رئیس جمهور به جایی نرسید من چه کردم؟

مطهری تاکید کرد: عدم اعلام وصول این طرح در صحن علنی مجلس نمایانگر تخلف هیئت رئیسه بود و راهی به جز استعفای بنده باقی نمانده است.

کد خبر 149516
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز