همشهری آنلاین: اتحادیه‌های کارگری آمریکا و برخی گروه‌های آزادیخواه این کشور اعلام کرده‌اند که به قیام تصرف وال‌استریت خواهند پیوست

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از راوستوری، اتحادیه‌های کارگری آمریکا و  برخی گروه‌های آزادی‌خواه این کشور اعلام کرده‌اند که به قیام تصرف وال‌استریت خواهند پیوست.

 این قیام که چهاردهمین روز خود را سپری می‌کند با مشارکت گروه‌های مختلفی از مردم آمریکا آغاز شده است که می‌گویند وال‌استریت باید تصرف شده و و سیستم مالی مبتنی بر طمع شرکت‌های خصوصی و نفوذ غیردموکراتیک در سیاست تغییر یابد. این افراد از تاریخ 17 سپتامبر در "پارک زوکوتی" نیویورک اجتماع کرده‌اند.

 در میان اتحادیه‌ها، اتحادیه معلمین و اتحادیه کارکنان حمل و نقل اعلام کرده‌اند که در تظاهرات چهارشنبه آینده مشارکت خواهند کرد. علاوه بر این دو اتحادیه، حزب خانواده‌های کارگر، سازمان "مووآن"، ائتلاف بی‌خانمان‌ها، ائتلاف آموزش موثر، سازمان نیویورک متحد و سازمان "اقتصاد قوی برای همه" اعلام کرده‌اند که از این تظاهرات حمایت خواهند کرد.

 "جان کست"، مدیر اجرایی جوامع نیویورک برای تغییر در این خصوص اظهار داشت: "این وظیفه تمامی گروه‌های ترقی‌خواه است که از قیام تصرف وال‌استریت حمایت کرده و با مفهوم آن رابطه برقرار کنند. آنها هم در مورد همان چیزی سخن می‌گویند که ما نیز سخن می‌گوییم."

این اعلام همبستگی در حالی اتفاق می‌افتد که نیویورک تایمز پیش‌تر در گزارشی از قیام وال‌استریت آن را قیام جوانان نجیب اما ناامیدی خوانده بود که مفهوم قیامشان در واقعیت تحقق نخواهد یافت و از حمایت سازمان‌ها و اتحادیه‌ها نیز برخوردار نیستند.

 پیوستن این اتحادیه‌ها به مردم معترض در برابر وال‌استریت می‌تواند تعداد معترضین را به شدت افزایش دهد چرا که تنها یکی از گروه‌های اعلام همبستگی کرده به نام TWU بالغ بر 38000 عضو دارد.

 "جان ساموئلسن"، رئیس این گروه اعلام کرده است که گروهش از هم‌اکنون آماده شرکت در تظاهرات و اعلام همبستگی با آن هستند.

کد خبر 147046
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز