چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعتراضات ضد سرمایه‌داری شرکتی که از مرکز مالی نیویورک با عنوان وال استریت را تصرف کنید آغاز شد اکنون به 1306 شهر آمریکا گسترش یافته است.

آمریکا

به گزارش پرس تی وی، تارنمای یک گروه پشتیبان جنبش ملی در آمریکا موسوم به با هم تصرف کنیم روز سه‌شنبه (19 مهر، 11 اکتبر) از گسترش اعتراضات مردمی به 1306 شهر این کشور خبر داد.

نیروهای پلیس محلی در چند شهر آمریکا که با تظاهرات مردمی مواجه شده­اند، به مخالفان حمله و شماری را بازداشت کرده‌اند.

خشونت‌های روز سه‌شنبه در شهرهای دالاس، آتلانتا، سیاتل و بوستون در حالی روی داد که پلیس سعی داشت با استفاده از زور تظاهرکنندگان را پراکنده کند.

این در حالی است که 200 تن از معترضان در شهر بوستون بازداشت شدند.

افزون بر آن، پلیس 27 فعال سیاسی را در شهر شیکاگو بازداشت کرده است. 3 هزار نفر در تظاهرات این شهر که از سوی ائتلاف شیکاگو برخیز سازمان یافته بود شرکت کردند.

پیشتر، تظاهرکنندگان در شهر واشنگتن، پایتخت آمریکا، اعلام کردند چهار ماه دیگر نیز به اعتراضات خود در میدان آزادی این شهر در برابر کاخ سفید ادامه خواهند داد.

تظاهرات مردم آمریکا موسوم به وال استریت را تصرف کنید از 26 شهریور (17 دسامبر) در نیویورک در اعتراض به گسترش فساد در سطوح بالا، فقر و نابرابری اجتماعی در آمریکا آغاز شد.

این جنبش، وال استریت را مسئول مشکلات اقتصادی بسیاری از مردم آمریکا می‌داند و همواره پایان جنگ در افغانستان و عراق را خواستار شده است.

بر پایه گزارشی که به تازگی از سوی روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده است، میانگین درآمد خانواده­‌های آمریکایی پس از رکود، از درآمد آن‌ها در هنگام رکود اقتصادی کمتر شده است.

در این گزارش کاهش درآمد خانوارهای آمریکایی به عنوان کاهش قابل توجه استاندارد زندگی در آمریکا تفسیر شده است.

در گزارش روزنامه نیویورک تایمز آمده است، یافته‌های جدید می‌تواند به آگاهی از دلایل افزایش بی‌اعتمادی موجود در میان شهروندان آمریکایی نسبت به نظام سیاسی و سیاست‌های اقتصادی مقامات این کشور کمک کند.

کد خبر 148257
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز