همشهری آنلاین: در حالیکه معترضان روز شنبه خیابان‌های سراسر آمریکا را فرا گرفته بودند، رسانه‌های اصلی آمریکا با بی توجهی به این اخبار، خبرهای دیگری را برجسته و داستان دیگری از اعتراضات در آمریکا پخش کردند.

آمریکا

به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی، بهار عربی در آمریکا انعکاس یافت و پلیس نیویورک تلاش کرد تا با اعمال زور شرکت کنندگان در راهپیمایی ضد وال استریت را متفرق کند، پلیس آمریکا بیش از هفتصد فعال ضد وال استریت را در سراسر کشور بازداشت کرد.

فعالان ضد وال استریت در نیویورک می‌گویند تظاهراتشان را ادامه می‌دهند، وعده این فعالان پس از اقدامات خشونت بار پلیس آمریکا علیه تظاهر کنندگان در پل بروکلین نیویورک داده شد.

حالا هزاران تن به جنبش quotation mark وال استریت را تسخیر کنید quotation mark پیوسته‌اند جنبشی که به تسلط و نفوذ وال استریت بر اقتصاد آمریکا اعتراض دارد.

خبرنگار راشا تودی در آمریکا گزارش داد، رفتار خشونت آمیز پلیس در روز شنبه 9 مهر باعث افزایش خشم مردم در خیابان‌های نیویورک و دیگر نقاط کشور شد.

وی افزود پلیس به صورت ظالمانه ای معترضان در پل بروکلین را سرکوب کرد. هفتصد تن به اتهام ارتکاب اعمال خلاف نظم عمومی بازداشت شده اند اما تصاویر تهیه شده از تظاهرات این اتهامات را رد می کند. وی افزود : حوادث روز شنبه 9 مهر را می‌توان درگیری بین هزاران آمریکایی نام نهاد، اما رسانه‌های آمریکایی داستان دیگری از این اعتراضات تعریف می‌کنند.

روزنامه نیویرک تایمز که یک خبرنگار این روزنامه در روز شنبه 9 مهر بازداشت شده است، در شماره روز یکشنبه 10 مهرخود تصویر بزرگ و اصلی در صفحه اول خود را به تصویری از یک معترض در سوریه اختصاص داده است و در پایین صفحه تصویر کوچکی از معترضانی که در پل بروکلین بازداشت شده‌اند را چاپ کرده است.

منتقدان آمریکایی می‌گویند رسانه‌های آمریکایی بی توجه یا توجه کم به اعتراضات روز شنبه 9 مهر تلاش کردند تا این اعتراضات را بی اعتبار جلوه دهند.

خبرنگار ادامه داد رفتار پلیس و پوشش رسانه‌های آمریکا باعث شده تا معترضان و فعالان جنبش quotation mark وال استریت را تسخیر کنید quotation mark وعده دهند به فعالیت‌های خود به صورت شدید تر ادامه می‌دهند.

این فعالیت‌ها دو هفته است که در حال انجام شدن است و اگرچه حوادث روز شنبه 9 مهر خشن‌ترین این اعتراضات بود اما اولین بار نبود، پلیس آخر هفته گذشته با معترضان در پارک مقابل وال استریت درگیر شد.

quotation mark وال استریت را تسخیر کنید quotation mark تنها مختص نیویورک نیست و اعتراضات دیگری در لس آنجلس، بوستون و دیگر شهرهای آمریکا برگزار شده و خواهد شد.

استیفن لیندمن مجری رادیو و نویسنده آمریکایی می‌گوید این اعتراضات باعث افزایش آگاهی‌ها از این موضوع است که مردم آمریکا علیه افرادی خشمگین هستند که هرگز آنها را انتخاب نکرده‌اند.

وی افزود هرکسی که بر پول کنترل می‌کند دارای قدرت عظیم است.

او همه چیز را کنترل می‌کند، صلح و جنگ را کنترل می‌کند، گلد من ساکس نظامیان را اداره می‌کند، جی پی مورگان و بانک آمریکا هستند که دولت آمریکا را اداره می‌کنند.

این موضع باید متوقف شود مردم آمریکا پس از درک این مطلب خواستار این موضوع هستند که قدرت کنترل بر پول به کنگره آمریکا بازگردد.

قانون اساسی می‌گوید تنها کنگره آمریکا است که حق صدور مجوز انتشار پول را دارد.

جی پی مورگان و بانک مرکزی آمریکا این حق را ندارد. جیمز کوربت مدیر عامل وب سایت مستقل کوربت رپورت می‌گوید خشونت پلیس باعث افزایش خشونت‌ها خواهد شد.

وی افزود: پلیس آمریکا به معترضان در تظاهرات صلح آمیزی حمله کرد که بنا بر برخی از گزارش‌ها به علت ازدحام شرکت کنندگان در پل بروکلین در آن مکان گیر افتاده بودند و هیچ رفتار خشونت امیز و برهم زننده نظم عمومی نداشتند.

کد خبر 147378
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز