پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سه غیرنظامی در انفجارها و تبادل آتش در صنعا پایتخت یمن و شهر عدن واقع در جنوب این کشور کشته و پنج نفر دیگر زخمی شده‌اند.

یمن

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی،  نیروهای امنیتی می‌گویند یک پسر 14 ساله در تبادل آتش در عدن کشته شد و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

پیش از آن نیز دو انفجار روز پنجشنبه 24 شهریور در نزدیکی مقر پلیس در منطقه‌ المنصوره واقع در شمال این شهر اتفاق افتاد. انفجار سومی نیز یک دفتر خدمات اطلاعاتی را هدف قرا داد.

به گفته شاهدان عینی، در درگیری جداگانه دیگری نیز که در صنعا روی‌داد، دو غیرنظامی زمانی که خانه‌شان در منطقه الحصبه واقع در صنعا هدف قرار گرفت، کشته شدند.

این حمله در نزیکی محوطه‌ای که نیروهای صادق الاحمر رهبر قبیله حاشد با عبدالله صالح رئیس جمهوری یمن به مخالفت برخاسته‎اند، روی داد.

این گزارش در حالی منتشر شد که صالح که گفته می‌شود پس از حمله به کاخ ریاست جمهوری در سوم ژوئن برای مداو به عربستان سعودی متواری شد، همچنان در این کشور است.

از سوی دیگر، فعالان حقوق بشر نسبت به وقوع یک جنگ داخلی در یمن هشدار داده‌اند.

ناوی پیلای کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل، روز سه شنبه با انتشار گزارشی، از رژیم یمن خواست تا تمامی زندانیان سیاسی را که در جریان اعتراضات آرام در این کشور زندانی شده‌اند،آزاد و به حملات و استفاده از مهمات علیه غیر نظامیان پایان دهد.

بنابر گزارش‌های محلی، صدها یمنی در اعتراضات گسترده ضد دولتی در یمن که از اواخر ژانویه آغاز شده‌است، کشته و هزاران نفر دیگر زخمی شده اند.

کد خبر 145684
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز