همشهری آنلاین: ده‌ها هزار نفر دوشنبه در صنعا، پایتخت یمن با برپایی تظاهرات، همبستگی خود را با ساکنان شهر زنجبار که تحت کنترل جنجگویان القاعده قرار دارد، ابراز کردند.

yemen600

خبرگزاری اتریش از صنعا گزارش داد، تظاهرکنندگان مقامات یمن را متهم کردند که این شهر واقع در جنوب یمن را به تروریست‌ها سپرده و موجب فرار هزاران غیرنظامی شده‌اند.

آنها تلاش کردند خود را به محل سکونت عبد رابو منصور هادی، معاون رییس جمهور برسانند، اما نیروهای امنیتی مانع از نزدیک شدن آنها به خانه وی شدند.

در همین حال جلوی گروهی از معترضان که قصد داشتند نامه تظاهرکنندگان را که در آن تقاضاهای‌شان از مقامات مطرح شده بود، به دست هادی برسانند، گرفته شد.

زنجبار از اواخر ماه مه در دست جنگجویان القاعده افتاده، با این حال دولت یمن می‌گوید سربازانی را برای حفاظت از مردم در شهر مستقر کرده است. زنجبار مرکز استان ابیین است که پایگاه این شبکه تروریستی در یمن شناخته می شود. سربازان و این شورشیان از ماه مه درگیری های شدیدی با هم داشته اند.

در شهر اب در جنوب شرقی صنعا هم ده ها هزار نفر تظاهراتی ضد عربستان برگزار کردند، کشوری که میزبان علی عبدالله صالح، رییس جمهور یمن است. آنها دولت ریاض را حامی صالح خوانده و از این دولت خواستند از بازگشت وی به یمن جلوگیری کند. صالح از زمان حمله به کاخ ریاست جمهوری در اوایل ماه ژوئن تحت مداوا در کشور همسایه قرار گرفته است. از ماه ژانویه اعتراضات سراسری علیه صالح و دولتش در یمن برپاست.

کد خبر 139442
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز