شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

جاکارتا: این اواخر به فهرست انسان‌های عجیب و غریب یک نفر دیگر اضافه شد. وی زنی اندونزیایی است که از پوست بدنش سیم خارج می‌شود.

پس از معاینه‌های دقیق پزشکان مشخص شد این سیم‌های ضخیم در واقع موهای کلفتی با ارتفاع10‌تا20‌سانتی متر هستند که همراه با درد زیادی روی پوست وی می‌رویند. به‌گفته پزشکان حدود40‌موی‌سیم مانند در بدن این زن روییده که به نابودی بعضی از اعضای داخلی بدن وی انجامیده است. گروه پزشکی که روی این مورد کار می کنند نتوانستند با استفاده از لیزر این موها را از بین ببرند و در نهایت مجبور شدند با استفاده از امواج مغناطیسی و دیگر وسایل پزشکی موها را در یک منطقه جمع‌آوری تا آسان‌تر بتوانند آنها را خارج کنند.

دستگیری سارق 2‌هزار کتاب

کالیفرنیا: پلیس کالیفرنیا از دستگیری سارق 2هزار جلد کتاب خبرداد. آنها این زن 44 ساله را هنگامی که قصد داشت تعداد دیگری کتاب سرقت کند، دستگیر کردند. مسئولان کتابخانه پس از اینکه متوجه شدند تعداد قابل‌توجهی از کتاب‌ها گم شده است، به پلیس گزارش دادند. پلیس نیز پس از جست‌وجوی خانه این سارق، حدود 2‌هزار کتاب با موضوع آشپزی و حیوانات پیدا کردند. ارزش این کتاب‌ها 5‌‌ هزار دلار تخمین زده شد. به گزارش پلیس بیشتر این کتاب‌ها در کابینت، سطل‌زباله و کف‌‌ منزل این زن رها شده بود و این سارق قصد داشت تعدادی از این کتاب‌ها را بفروشد. مسئولان کتابخانه برای دستگیری سارق به تعدادی از کتاب‌ها برچسب امنیتی زده بودند تا هنگام خارج‌کردن آنها، سیستم امنیتی هشدار دهد.

بارش طلا از آسمان

لندن: تحقیقات دانشمندان انگلیسی نشان می‌دهد که فلزات با‌ارزشی همچون طلا حاصل بمباران شدید شهاب سنگ‌هایی هستند که زمین را مورد هجوم قرار داده‌اند. البته نباید به این خبر دلخوش کرد و منتظر بارش طلا از آسمان شد. زیرا به‌گفته همین دانشمندان تمرکز فلزات با ارزش اصلی چون طلا در هسته سیاره زمین است. با وجود این گروهی از دانشمندان دانشگاه بریستول با انجام آزمایش‌های دقیقی بر روی بعضی از نمونه‌های قدیمی‌ترین سنگ‌های زمین دریافتند که منابع در دسترس و سطحی طلا، حاصل بمباران شهاب سنگ‌هایی هستند که بیش از 200‌میلیون سال پس از تشکیل زمین به این سیاره هجوم آورده‌اند. سرانجام آهن گداخته به‌سوی مرکز زمین حرکت کرد و هسته زمین مملو از فلزات با ارزش از جمله طلا و پلاتین شد.

تولید واکسن مالاریا از بزاق پشه

نیوجرسی: محققان قصد دارند در تجربه‌ای نو برای تولید واکسن مالاریا به درون بدن پشه نفوذ کرده و با استفاده از منبع انتشار بیماری در بدن این موجود، یعنی بزاق، اجزای اصلی این واکسن را به‌دست آورند. اگرچه این پژوهش تاکنون نشان‌دهنده بروز ایمنی در میان 5‌ درصد از شرکت‌کنندگان در برابر مالاریا بوده، آزمایش‌های بیشتر بر روی موش‌ها و میمون‌ها نشان داده که شیوه جدید تزریق واکسن در جریان خون به‌جای پوست یا چربی بدن ممکن است منجر به نتایج بهتری شود. به‌طوری که شیوه تزریق درون وریدی این واکسن بر روی حیوانات 71 تا 100 در صد موفق بوده و اکنون دانشمندان در پی شناسایی شیوه‌های کارآمد برای تجویز این واکسن به‌طریقه وریدی بر روی گروه‌های بزرگ انسانی هستند.

کد خبر 145267
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز