سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

نیویورک: اخراج بازیکنی از یک‌رقابت فوتبال، می‌تواند روحیه همبازی‌های وی را افزایش می‌دهد!

redcard

البته در صورتی که این بازیکن پس از دقیقه 16بازی و به‌خاطر اینکه از گل‌شدن توپ جلوگیری کند، اخراج شود. «جان‌های» ریاضیدان و آمارشناسی است که با بررسی رقابت‌های10سال گذشته جام‌جهانی فوتبال به این نتیجه رسیده که اگر بازیکنی از تیم ضعیف‌تر در یک‌رقابت پس از دقیقه 16 برای جلوگیری از گل‌شدن توپ، اخراج شود (به‌عنوان مثال با دست جلوی توپی را که به طرف دروازه می‌رود بگیرد)، به روحیه تیم وی نه‌تنها آسیبی وارد نمی‌شود بلکه روحیه بازیکنان آن تیم نیز برای جبران نتیجه افزایش می‌یابد. به گفته وی هر قدر بخت گل‌زدن حریف بیشتر، زمان اخراج باید به دقایق نخست بازی نزدیک‌تر باشد.

نواختن موسیقی برای گله گاو

پاریس: انتشار فیلمی از نوازندگی یک‌گروه موسیقی برای یک‌گله گاو در سایت‌های اینترنتی این روزها به یکی از پرطرفدارترین فیلم‌های منتشر شده تبدیل شده است. این فیلم نشان می‌دهد که این گروه نوازنده 4نفره به طرز ماهرانه‌ای و با نواختن یک‌موسیقی ویژه باعث می‌شوند تا گاوها جلوی آنها صف بکشند و از شنیدن موسیقی لذت ببرند. به‌عبارتی هرگاه که این گروه شروع به نواختن می‌کند، گاوها به سمت آنها آمده و صفی را تشکیل داده و به موسیقی گوش می‌دهند. جالب اینجاست که گاوها هنگام شنیدن موسیقی، سرشان را تکان می‌دهند و زنگوله گردنشان به صدا در می‌آید. سرپرست این گروه در این باره گفت: ما سال‌ها زحمت کشیدیم تا متوجه شدیم حیوانات از چه سبک موسیقی لذت می‌برند.

کشف ‌فسیل توسط دختربچه پنج‌ساله

لندن: یک‌دختربچه پنج‌ساله توانست فسیلی را کشف کند که گفته می‌شود قدمت آن به میلیون‌ها سال‌پیش برمی‌گردد. ماجرا از این قرار است که امیلی‌بالدری پنج‌ساله مشغول بازی با بیل کوچک خود بود که هنگام حفر یک‌گودال در زمین متوجه ‌جسم عجیبی شد که شبیه به لاک یک‌حلزون بسیار بزرگ بود. وی پدرش را در جریان ماجرا قرار داد و پدر نیز با مسئولان دیرینه‌شناسی تماس گرفت. یکی از مسئولان دیرینه‌شناسی در این زمینه گفت: این فسیل متعلق به ‌جانوری از گونه نرم‌تنان است و میلیون‌ها سال پیش در این منطقه زندگی می‌کرده است. قطر این فسیل حدود 40سانتی‌متر بوده و گفته می‌شود که از گونه‌های نادری است که تاکنون محققی نتوانسته بود مانند آن‌را کشف کند.

محل کار، شبیه‌کاخ مجلل

پکن: مدیران یک کارخانه دولتی چین در ساختمانی کار می‌کنند که شبیه به یک‌کاخ بسیار مجلل است. این شرکت داروسازی و غذایی در منطقه شمال شرق چین، دکوراسیون عجیبی را برای راهروها و اتاق‌های شرکت انتخاب کرده است که محیط آنجا را شبیه به کاخ‌های مجلل کرده است. این در حالی است که همسایه‌ها با دیدن تصاویر داخلی این شرکت بسیار خشمگین شده‌اند زیرا هنگامی که آنها برای حل مشکل فاضلاب و زباله شرکت به مسئولان آن تذکر داده بودند، با این پاسخ مواجه شدند که شرکت اکنون به‌خاطر مشکلات مالی قادر به حل این مسئله نیست! این شرکت دارای 6 طبقه است که در قسمت‌های عمومی آن به‌ویژه راهروها وسایل تزئینی گران‌قیمتی قرار گرفته‌اند.

کد خبر 145572
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز