دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۵
۰ نفر

اوهایو: عقد عروس و دامادی که پسرعمو و دخترعمو نیز نبودند در آسمان بسته شد.

آقای فیل‌متیس و خانم گیل برای ازدواج در ارتفاع 2‌هزار و 280‌متری با هم تفاهم داشتند و سرانجام به این هدف نیز رسیدند. ماجراجویی آنها به اینجا ختم نشد و پس از ازدواج نیز با چتر نجات از هواپیما بیرون پریدند. عروس 54 ساله به همراه همسر 58 ساله‌اش پس از پریدن از هواپیما به خبرنگاران گفت که پرواز با چتر درآسمان بسیار لذت‌بخش بود و با وجود این آنها بی‌صبرانه برای دیدن بستگان و دوستان در زمین لحظه‌شماری می‌کرده‌اند. به گفته همسر خانم گیل آنها برای ماه‌عسل کشور مکزیک را انتخاب کرده‌اند. برخی بر این باورند که تصمیم‌های شگفت‌انگیز این زوج در مکزیک نیز ادامه خواهد داشت.

گربه‌ای که می‌درخشد

نیویورک: دانشمندان با هدف درمان ایدز، گربه‌ای را شبیه‌سازی کردند که دارای ژن‌های ضد ویروس اچ‌آی‌وی است. جالب اینجاست که بدن گربه یاد‌شده در تاریکی، مانند کرم شب‌تاب می‌درخشد و به همین دلیل نامش را گربه فلورسنتی گذاشته‌اند. این بچه‌گربه در سلامت کامل به‌سر می‌برد و به‌محض اینکه بزرگ شود می‌تواند این ژن‌های ضدایدز را به نسل‌های بعد از خود نیز منتقل کند. دانشمندان تاکید کردند که این روش به‌طور مستقیم برای درمان بیماری ایدز در انسان استفاده نخواهد شد اما برای ایجاد یک‌‌سیستم دفاعی موثر در انسان کمک خواهد کرد. گفته می‌شود که بیش از 90درصد از ژن‌های این حیوان با ژن‌های موجود در DNA انسان هماهنگی دارد و بنابراین به ادامه تحقیقات کمک می‌کند.

قدیمی‌ترین تلویزیون جهان

لندن: یک‌تلویزیون 65ساله در انگلیس از معدود تلویزیون‌های جهان با عمر بالای 50سال محسوب می‌شود که هنوز هم کار می‌کند. این تلویزیون در سال 1946میلادی ساخته شد و تعمیرکاری به‌نام فارلی آن‌را خریداری کرد. پسر این مرد به نام استیو فارلی که اکنون 59سال سن دارد، صاحب فعلی این تلویزیون قدیمی است. استیو می‌گوید وی فقط یک‌بار این تلویزیون را به‌صورت جزئی تعمیر کرده و در تمام این 65سال این تلویزیون بدون مشکل کار کرده است. وی گفت: آن زمان پدرم تلویزیون را در مغازه روشن می‌کرد و شهروندان کسب و کارشان را رها کرده و از پشت شیشه برنامه‌ها را تماشا می‌کردند. این تلویزیون در آن زمان سیگنال‌ یک‌شبکه را که از 212کیلومتر آن‌طرف‌تر فرستاده می‌شد، دریافت می‌کرد.

مخفی شدن راننده زیر اتوبوس

پکن: راننده اتوبوسی در چین برای فرار از قانون ساعت‌ها زیر اتوبوس مخفی شد. ماجرا از این قرار است که این راننده پس از اینکه ماموران پلیس استان گوانگدونگ به‌خاطر سرعت غیرمجاز به وی دستور توقف دادند پس از طی مسافتی در کنار خیابان پارک کرد و زیر اتوبوس مخفی شد. ماموران که از وجود این مرد در اتوبوس مطمئن بودند ساعت‌ها وقت صرف کردند تا سرانجام موفق شدند با کمک چند تعمیرکار، وی را پیدا کنند و با تهدید بیرون بکشند. این مرد قصد داشت با این کار وانمود کند که اتوبوس پارک بوده و به‌خاطر همین تخلفی مرتکب نشده است. این راننده باید علاوه بر جریمه‌ای که بابت سرعت غیرمجاز پرداخت کند، به‌خاطر اینکه قصد فریب پلیس را داشته است در دادگاه نیز پاسخگو باشد.

کد خبر 145485
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز