همشهری آنلاین: معترضان بحرینی در واکنش به سخنان پادشاه این کشور در رابطه با عفو دستگیر شدگان، به خیابان‎ها آمده و بار دیگر تظاهراتی را در مخالفت با رژیم آل خلیفه برگزار کرده‎اند.

بحرین

بر اساس این گزارش، با وجود این‏که پادشاه بحرین اعلام کرده است، وی تمام معترضان دستگیر شده و افراد متهم به اهانت به رژیم آل خلیفه و مقامات آن را مورد عفو قرار می‌دهد، تظاهرات اعتراض‎آمیز مردم علیه وی همچنان ادامه دارد.

حمد بن عیسی آل خلیفه همچنین وعده داده است تمام کارمندان و دانشجویانی که به دلیل شرکت در اعتراضات از کار یا ادامه تحصیل منع شده‌اند‌، دوباره به کار و تحصیل بازگردند.

معترضان بحرینی بعد از سخنرانی پادشاه این کشور، به خیابان‌ها ریخته و وی را مسئول سرکوب سنگین اعتراضات مسالمت‎آمیز در بحرین دانستند.

از سوی دیگر، یک دادگاه امنیتی ویژه در حال محاکمه 20 نیروی پزشکی و درمانی است که اوایل سال جاری معترضان زخمی را معالجه کردند.

اظهارات بن حمد در حالی صورت می‌گیرد که شش ماه از آغاز سرکوب فراگیر اعتراضات مردمی در بحرین با حمایت عربستان سعودی می‌گذرد.

گفتنی است در جریان اعتراضات دولتی در بحرین از اواسط ماه فوریه، ده‌ها تن کشته،‌ صدها نفر زخمی و تعداد بسیار زیادی نیز با مجازات‌های سنگین روبرو شدند.

کد خبر 144397
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز