همشهری آنلاین: شکایت از بیش از 50 تن از اعضای رژیم بحرین به اتهام نقض حقوق بشر و قتل و شکنجه معترضان مسالمت جو تسلیم دادگاه جنایی بین‌المللی در لاهه هلند شد.

یک سخنگوی جنبش آزادیبخش بحرین با اعلام این خبر به ایرنا گفت: این پرونده از سوی 14 سازمان و موسسه بین المللی مدافع حقوق بشر حمایت شده است.

وی افزود: محتویات این پرونده توسط حدود 10 وکیل بین المللی تهیه شده است تا اطمینان حاصل شود که شکایات مطروحه کاملا مطابق با قوانین و آیین نامه های دادگاه جنایی بین المللی می باشد.

این سخنگو اظهارداشت: یک هیات حقوقی اواخر هفته گذشته با حضور در دفتر دادستان دادگاه جنایی بین المللی این شکایت را رسما تسلیم دادگاه کرد.

''اعضای این هیات که از جمله شامل 'هیثم منا'، دکتر 'لوای دیب'، 'عبدالحمید دشتی' و دکتر 'فواد الابراهیم' بودند همچنین با آقای 'مورنو اوکامپو' دادستان دادگاه جنایی بین المللی دیدار و گفت و گو کردند.''

سخنگوی 'جنبش آزادیبخش بحرین' در لندن افزود: فشارها علیه دادگاه جنایی بین المللی برای اقدام علیه اعضای ارشد رژیم آل خلیفه و از جمله شخص شیخ حمد در حال افزایش است.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو از ادامه تظاهرات ضددولتی در مناطق مختلف بحرین در روز جمعه خبر داد و گفت: تظاهرات ضد دولتی روز گذشته و زمانی که جوانان پس از مراسم نماز جمعه در مناطقی چون 'دوراز'، 'بنی جمرا'، 'باربر'، 'سیترا' و 'الاکر' به خیابان آمدند، ابعاد تازه ای به خود گرفت.

'بسیاری از این جوانان با حملات وحشیانه نیروهای امنیتی مواجه و تعداد زیادی از آنان بر اثر ضرب و شتم و استنشاق گاز اشک آور مجروح شدند.'

کد خبر 141040
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز