همشهری آنلاین: مسابقات دوومیدانی یونیورسیاد جهانی دانشجویان با رکودشکنی و صعود قاسمی به دیدار نیمه‌نهایی دوی 100 متر مردان پیگیری شد.

reza ghasemi

به گزارش مهر، مرحله دوم رقابت‌های دوی 100 متر مردان روز سه‌شنبه (25 مرداد) پیگیری شد که رضا قاسمی توانست با زمان 10 ثانیه و 35 صدم ثانیه به عنوان نفر دوم گروه خود راهی مسابقه نیمه نهایی این ماده شود.

قاسمی که به نظر می‌رسید زودتر از دونده آفریقای جنوبی از خط پایان عبور کرده است، با اعلام نهایی داوران در رده دوم گروه قرار گرفت. وی در این مسابقه رکورد خود را که 10 ثانیه و 43 صدم ثانیه بود به میزان 8 صدم ثانیه ارتقا بخشید. این دونده کشورمان صبح همین روز رکورد 10 ثانیه و 44 صدم ثانیه را به نام خود ثبت کرده بود.

در این گروه "ماگاکوه" از آفریقای جنوبی با زمان 10 ثانیه و 32 صدم ثانیه اول شد و "متو" از نیجریه با زمان 10 ثانیه و 43 صدم ثانیه در مقام سوم قرار گرفت.

رقابت‌های مرحله نیمه نهایی دوی 100 متر مردان عصر چهارشنبه پیگیری می‌شود که شرکت کنندگان در دو گروه به رقابت پرداخته و در نهایت 4 نفر نخست راهی دیدار نهایی می‌شوند.

طوسی به نیمه نهایی مسابقات دوومیدانی یونیورسیاد راه یافت

مسابقات دوومیدانی یونیورسیاد جهانی دانشجویان با درخشش و صعود مریم طوسی به دیدار نیمه‌نهایی دوی 100 متر بانوان پیگیری شد.

مرحله دوم رقابت‌های دوی 100 متر بانوان نیز روز سه‌شنبه پیگیری شد که مریم طوسی توانست در گروه خود با زمان 11 ثانیه و 83 صدم ثانیه به عنوان نفر سوم گروه راهی مسابقه نیمه نهایی این ماده شود.

طوسی در این ماده به همراه دونده روسی به صورت همزمان و با زمان مشابه از خط پایان عبور کردند که هر دو دونده به مرحله نیمه نهایی صعود کردند. دونده اوکراینی با زمان 11 ثانیه و 49 صدم ثانیه در رده اول و دونده پرتغالی با زمان 11 ثانیه و 53 ثانیه در رده دوم ایستاد.

رقابت‌های مرحله نیمه نهایی دوی 100 متر بانوان هم عصر چهارشنبه پیگیری می‌شود که شرکت کنندگان در دو گروه به رقابت پرداخته و در نهایت 4 نفر نخست راهی دیدار نهایی می‌شوند.

در رده‌بندی کلی مدال‌ها چینی‌ها با رسیدن به 14 مدال طلا، 7 نقره و 9 برنز در رده نخست قرار گرفته‌اند و دانشجویان ژاپنی با کسب 11 مدال طلا، 11 نقره و 19 برنز و روس‌ها با دستیابی به 10 مدال طلا، 8 نقره و 13 برنز رده‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

کاروان ژاپن با کسب 41 مدال پرمدال ترین گروه شرکت کننده در یونیورسیاد 2011 شنژن چین است و تیم ایران نیز هنوز موفق به کسب مدال در این رویداد نشده است.

 

کد خبر 143382
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز