همشهری آنلاین: بیست و ششمین دوره رقابت‌های بونیورسیاد جهان 2011 چین جمعه شب (21 مرداد) با برگزاری مراسم افتتاحیه، رژه تیم‌ها از مقابل جایگاه، بالارفتن پرچم فیزو و روشن شدن مشعل آغاز شد.

logo

به گزارش مهر، بیست و ششمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان با حضور بیش از 13 هزار ورزشکار از 152 کشور جهان از 21 مرداد تا اول شهریورماه در شنژن چین برگزار می‌شود.

در نخستین روز از یونیورسیاد جهانی، کره‌جنوبی در جدول رده‌بندی مدال‌ها در مکان نخست ایستاد.

روز نخست این مسابقات با کسب نخستین مدال طلا توسط شناگر ایتالیایی، بدون مدال بودن کاروان ایران و صدرنشینی کره‌جنوبی در جدول رده‌بندی مدال‌ها به پایان رسید.

در رقابت‌های روز نخست "سیمونه روفینی" شناگر ایتالیایی در ماده 10 کیلومتر آب‌های آزاد موفق شد نخستین مدال طلای این دوره از یونیورسیاد را کسب کند. همچنین کاروان ایران با ناکامی مهرداد صفری در وزنه‌برداری، از رسیدن به مدال در این روز محروم شد.

از سوی دیگر ورزشکاران چینی هم روز کم مدالی را سپری کردند و اگر وزنه‌برداران این کشور در اوزان 56 کیلوگرم مردان و 48 کیلوگرم بانوان به مدال طلا دست پیدا نمی‌کردند، آنها در بین پنج کشور برتر رده‌بندی مسابقات قرار نمی‌گرفتند.

در پایان رقابت‌های روز نخست و طبق اعلام سایت مسابقات، کاروان کره‌جنوبی با کسب دو مدال طلا، سه نقره، سه برنز و در مجموع هشت مدال در صدر جدول رده‌بندی توزیع مدال‌ها ایستاد، ژاپنی‌ها با کسب دو مدال طلا، چهار برنز و مجموع شش مدال در رده دوم قرار گرفتند و میزبان مسابقات با دستیابی به سه مدال طلا، دو برنز و مجموع پنج مدال در رده سوم قرار گرفت.

گرچه از نظر ارزش مدالی، چین صدرنشین جدول توزیع مدال‌هاست اما طبق قوانین مسابقات یونیورسیاد و اعلام سایت این رقابت‌ها، کره جنوبی صدرنشین جدول مدال‌آوران این رقابت‌ها محسوب می‌شود. کاروان کشورهای فرانسه، ایتالیا، اوکراین و سوئیس هم در روز نخست موفق به کسب مدال طلا شدند.

والیبال ایران مقابل عمان به برتری رسید

در دومین روز از رقابت‌های والیبال دانشجویان جهان در شهر شنژن چین تیم منتخب دانشجویان کشورمان در اولین دیدار خود به مصاف تیم عمان رفت.

در این دیدار شاگردان حسین معدنی با نتیجه 3 بر 1 و با حساب 25 بر 17، 27 بر 25، 15 بر 25 و 25 بر 23 موفق به کسب نخستین پیروزی خود در این رقابت‌ها شدند.

تیم والیبال کشورمان در گروه دوم با تیم‌های عمان، ژاپن، روسیه و اوکراین هم گروه است.


برنامه مسابقات دانشجویان ایران در روز دوم/ دیدار جذاب ایران و ژاپن در والیبال

ورزشکاران ایران در دومین روز از رقابت‌های یونیورسیاد جهانی در سه رشته به مصاف رقیبان خود می‌روند.

در رشته ژیمناستیک، تیم ایران متشکل از سعیدرضا کیخواه، هادی خناری نژاد، محمد رمضان پور، حسین کشوری و احسان خدادادی در مرحله مقدماتی مسابقات تیمی که 46 تیم در آن حضور دارند، به اجرای حرکات خود می‌پردازند.

در وزنه‌برداری، ایمان شاه قلی در وزن 62 کیلوگرم و در دسته B به مصاف حریفان خود می‌رود که این مسابقات ساعت 12 در سالن مدرسه ورزش شنژن برگزار می‌شود.

در ادامه مسابقات مرحله گروهی والیبال هم تیم والیبال دانشجویان ایران در دومین دیدارش در این رقابت‌ها به مصاف تیم ژاپن می‌رود که در صورت پیروزی در این دیدار شانس بسیاری برای صعود به عنوان یکی از دو تیم برتر گروه به مرحله بعدی را دارد.

 

 

کد خبر 143074
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز