همشهری آنلاین: علی دایی با واکنش تند نسبت به برنامه خنده‌بازار و عملکرد صداوسیما گفت: چون قدرت سیاسی ندارم، در تلویزیون مسخره‌ام می‌کنند.

 به گزارش ایسنا، سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن در نشست خبری پیش از دیدار این تیم مقابل صبای قم با انتقاد شدید از سازمان صداوسیما و برنامه خنده‌بازار در یکی از بخش‌های خود به تقلید از او می‌پردازد، گفت: نظر خاصی ندارم و فقط می‌توانم ابراز تاسف کنم. برای سازمان صداوسیما که در آن چنین اتفاقاتی می‌افتد و یک فرد به راحتی مسخره می‌شود متاسفم. شخصی که تقلید صدا و رفتار مرا می‌کند کاره‌ای نیست بلکه سازمان صداوسیما در این باره مسئول است.

 سرمربی راه‌آهن با بیان اینکه طنز با مسخره کردن فرق دارد، گفت: آیا آقایان صداوسیما جرات دارند که برای بزرگان سیاست کشور و افراد کله گنده هم چنین برنامه طنزی بسازند. وقتی ما ورزشی‌ها حرمت خود را نگه نمی‌داریم متاسفانه اینگونه افراد هم به خود اجازه می‌دهند که به من و امثال من توهین کنند. متاسفانه در سالهای گذشته خیلی از افراد و خیلی از چیزها مورد تمسخر قرار گرفته‌اند. خیلی از حرمت‌ها شکسته شده و احترام افراد نگه داشته نمی‌شود.

 دایی در ادامه با انتقاد از افرادی که به ترویج کار زشت مسخره کردن می‌پردازند، گفت: مردم از خیلی‌ چیزها آگاهند و می‌دانند که آقایان با درست کردن این برنامه‌ها دنبال چه چیزی هستند. مگر همین صداوسیما در زمان جام جهانی کارشناسان مختلفی را برای تخریب من نیاورده بود، آیا من خراب شدم؟ خراب کردن دست خداست نه بنده خدا. برای صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران که پسوند اسلامی دارد متاسفم. مطمئن باشید که اگر صداوسیما چنین پسوندی و داعیه اسلامی بودن را نداشت به هیچ عنوان حرف نمی‌زدم. اعتراض من به این خاطر است که چرا صداوسیمایی که خود را منتسب به اسلام می‌داند اجازه می‌دهد که در برنامه‌هایش مردم را مسخره کنند.

 وی افزود: اگر این کار برای خوشحالی مردم باشد من حرفی ندارم اما آقایان با این کارها قصد تخریب و تمسخر را دارند. متاسفانه آقایان با این کارها اسم اسلام و همه چیز را خراب می‌کنند. دین ما دین قشنگی است اما در کجای دین ما گفته شده که فردی که برای کشورش زحمت کشیده باید مورد تمسخر قرار گیرد.

 علی دایی با بیان اینکه هر چه دارم از خدا دارم، گفت: به خاطر چیزهایی که خدا به ما داده و یا نداده، نمی‌توانیم با او بجنگیم. شاید نعمت‌هایی را خدا به من داده باشد که به افراد دیگر نداده باشد و برعکس از نعمت‌های دیگری که خدا به آنها داده من محروم باشم. تا به حال دیده‌اید که صداوسیما فردی که از نظر سیاسی و جنبه‌های دیگر در کشور مطرح است را مسخره کند. چرا فقط ورزشکاران و هنرمندان را مسخره می‌کنند؟ چون ما لابی نیستیم، چون سرمان در بغل کسی نیست؟ چون قدرت سیاسی نداریم؟ متاسفانه صداوسیمای ایران کوچکترین نگاهی به اسلام ندارد و همین کارها را کرده‌اند که جوانان از اسلام دور شده‌اند. اگر من 900 ایراد دارم برخی از مسئولان صداوسیما 1000 تا ایراد دارند. از نظر شکل ظاهری، قیافه و همه لحاظ. طنز با تمسخر چیزهایی که خدا به ما داده فرق می‌کند. خیلی از همین آقایان مسائلی دارند که اگر بگویم واویلا می‌شود.

 وی ادامه داد: زمانی که از بزرگ شدن افراد هراس داشته باشند سرانجامش همینی می‌شود که می‌بینید. آقایان هزار کار می‌کنند و دست به هر کاری می‌زنند که دیگران را تخریب کنند و جلوی بزرگ شدن آنها را بگیرند اما نتیجه‌ی عکس می‌گیرند. شما ببینید جایگاه من طی چند ماهه گذشته بین مردم بهتر شده یا بدتر، آقایان هر کاری که می‌خواهند بکنند اما بدانند کسی که با مردم باشد هیچ وقت خراب نمی‌شود. همین جا می‌خواهم بگویم که با مردم بودن چنان غروری به من می‌دهد که از کنار آقایان بودن نصیب من نمی‌شود. واقعا نمی‌دانم آنها از چه می‌ترسند، من نه سیاسی هستم و نه دوست دارم وارد سیاست شوم. پدرم به من وصیت کرد که وارد سیاست نشوم. تا وقتی زنده هستم به وصیت او عمل می‌کنم. من تنها دوست دارم به مردم خدمت کنم و زندگی راحتی داشته باشم. اصلا من دوست نداشتم درباره این بحث‌ها حرف بزنم چرا که اگر بخواهم درباره هر چیز و هر شخص کوچکی صحبت کنم واویلا می‌شود. شما از من پرسیدید و من هم ناچار شدم به سوال شما جواب دهم. متاسفانه در یک دهه اخیر خیلی از کارها مثل آب خوردن شده، مثل آب خوردن دروغ می‌گوییم، سر هم کلاه می‌گذاریم و با فرهنگ مردم بازی می‌کنیم و ... دیگر بس است، یک جایی این کارها باید متوقف شود.

 دایی در واکنش به خبرنگاری که گفت ظاهرا آن فردی که به تقلید از شما می‌پردازد می‌خواهد به دست‌بوسی شما بیاید، گفت: من در زندگی‌ام از این کارها نکرده‌ام. ملیجک‌ها به دنبال دست‌بوسی‌اند. این آقا به جای دست‌بوسی بهتر است دیگران را مورد تمسخر قرار ندهد. اگر آقایان به کار خود ادامه دهند قطعا برخورد می‌کنم. من در مملکت و در خارج از کشور یک جایگاهی دارم و با خیلی‌ از صحبت‌هایم می‌توانم جواب اینها را بدهم.

 وی در ادامه نشست خبری‌اش درگذشت بابک معصومی را تسلیت گفت و تصریح کرد: بابک در این چند سال خیلی اذیت شد. متاسفانه از اول سال تا به حال شاهد درگذشت تعدادی از ورزشکاران بوده‌ایم که آخرین آن‌ها بابک عزیز بود. معصومی برای فوتسال ایران زحمات زیادی کشید.

 سرمربی راه‌آهن درباره دیدار تیمش مقابل صبای قم گفت: صبا تیم خوبی است. آنها از دو بازی گذشته خود چهار امتیاز مقابل تراکتورسازی و سپاهان گرفته‌اند و مربی جوانی چون عبدالله ویسی دارند و قطعا مقابل این تیم کار دشواری خواهیم داشت. البته شرایط ما چندان مساعد نیست، متاسفانه به خاطر دیر آغاز شدن تمرین‌هایم هنوز کارهای بدنسازی را انجام می‌دهیم که بازیکنانمان تحت فشار این تمرین‌ها هستند با این حال در بازی فردا به دنبال سه امتیاز خواهیم بود.

 علی دایی درباره اظهارات علی کریمی که گفته بود دایی به هیچ عنوان به هواداران پرسپولیس خط نمی‌دهد، گفت: از طرفداران پرسپولیس می‌خواهم که به ورزشگاه بیایند و فقط تیم خود را تشویق کنند. اگر ممنوع بودن تشویق من به موفقیت پرسپولیس کمک می‌کند خواهش می‌کنم که دیگر نام را در ورزشگاه نیاورند. من در مصاحبه‌های اخیرم گفته‌ام که نه مسئولیتی ندارم و نه "بن" که بخواهم به اینها بدهم تا مرا تشویق کنند. من همیشه برای پرسپولیس آرزوی موفقیت کرده‌ام و مطمئن باشید اگر کوچکترین نگاهی به نیمکت مربیگری پرسپولیس داشتم الان به عنوان سرمربی راه‌آهن مقابل شما ننشسته بودم.

 وی افزود: افرادی می‌توانند تماشاگران را به کارهایی که می‌خواهند ترغیب کنند که لیدرها را دور خود جمع کنند، به آنها هدیه بدهند و ... شما به هیچ عنوان نمی‌توانید یک بار مرا در حالی ببینید که لیدرها دور من را گرفته باشند. من به هیچ عنوان به این کارها اعتقادی ندارم چرا که اعتقادم فقط آن بالایی است. مردم با آوردن نام من اعتراض خود را به این آقایان نشان می‌دهند. هواداران پرسپولیس بسیار آگاه و باشعور هستند و در این مدت خیلی چیزها را فهمیده‌اند اما آنها نباید مرا تشویق کنند.

 علی دایی همچنین درباره تسویه حساب خود با باشگاه پرسپولیس گفت: من تا به امروز منتظر مانده‌ام که این باشگاه با من تسویه حساب کند، ظاهرا مسئولان باشگاه با تمام عوامل تیم در فصل گذشته تسویه حساب کرده‌اند ولی مطالبات من هنوز پرداخت نشده است و اگر هم به موقع طلبم پرداخت نشود به طور قانونی اقدام خواهم کرد.

کد خبر 142859
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز