جمعه ۲۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

مسئولان باشگاه راه‌آهن صبح روز پنجشنبه علی‌دایی را به‌عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب کردند.

علی دایی

این اتفاق درحالی رخ داد که مهدی تارتار خودش را آماده نشستن روی نیمکت راه آهن کرده بود ولی مالک باشگاه در نهایت دایی را به‌عنوان سرمربی انتخاب کرد تا این چهره همیشه خبرساز، در فصل جدید لیگ برتر هم مربیگری کند.دایی بعد از مذاکراتی که با مالک راه آهن و همچنین محمدحسن انصاری‌فرد سرپرست موقت این باشگاه داشت، با آنها به توافق رسید و بهمن دهقان به‌عنوان نماینده‌ تام‌الاختیار دایی، قرارداد 2ساله‌ای را با راه‌آهن امضا کرد. قرارداد سال دوم اما درصورت توافق طرفین قابل اجرا خواهد بود.

سومین تیم دایی

در ششمین فصل لیگ برتر بود که مدیران سایپا بعد از قطع همکاری با ورنر لوران‌، دایی را جایگزین این مربی نامدار کردند. او موفق شد تیم سازمان‌یافته این مربی آلمانی را قهرمان لیگ کند و پس از نخستین موفقیتش در دوران مربیگری کفش‌ها را آویزان کرد. دایی سال بعد هم در سایپا ماند که البته در یک تصمیم‌گیری ناگهانی توسط فدراسیون فوتبال به سمت سرمربی تیم‌ملی برگزیده شد. این در حالی بود که او در فصل دوم حضورش در سایپا نتایج چندان خوبی نگرفت.

دایی بعد از ناکامی در تیم ملی، اخراج شد و نزدیک به 9 ماه از دیده‌ها پنهان بود اما با تصمیم عجیب حبیب کاشانی، جانشین زلاتکو کرانچار در پرسپولیس شد. دوران حضور دایی در پرسپولیس با فتح 2 جام حذفی به پایان رسید اما هواداران این تیم بیش از موفقیت‌های ورزشی، خاطراتی از حواشی مربیگری او دارند. در سال اول انرژی دایی صرف اختلاف با فدراسیون فوتبال و علی کفاشیان شد و در اواخر سال دوم جنگ با مدیریت پرسپولیس را در دستور کار قرارداد.راه‌آهن سومین تیم تهرانی است که دایی هدایت آن را از دوران آغاز سرمربیگری برعهده دارد و مطمئنا این مربی باز هم جزو چهره‌های خبرساز و جنجالی در فصل جدید لیگ برتر خواهد بود.در ضمن رویارویی او با پرسپولیس به‌طور حتم یکی از پرحاشیه‌ترین بازی‌های لیگ برتر خواهد بود.

جذب بازیکن

دایی پس از قبول سرمربیگری راه آهن بلافاصله کار جذب بازیکنان را آغاز کرد و از باشگاه خواست نفرات مورد نظرش را جذب کنند. در همین راستا حسین کاظمی، حسین کعبی، کاظم برجلو، امیر شاپورزاده و فریدون زندی با مسئولان راه‌آهن به توافق رسیدند و قرار است امروز قرارداد آنها در هیأت‌فوتبال تهران ثبت شود. در ضمن حسن رودباریان که در آستانه عقد قرارداد با فولاد خوزستان بود با راه‌آهن قرارداد امضا کرد تا در لیگ یازدهم هم این تیم را همراهی کند.در این میان شایعاتی هم درخصوص حضور بازیکنانی مثل محسن خلیلی، علیرضا واحدی نیکبخت، مهرزاد معدنچی و... در راه آهن شنیده می‌شود ولی هنوز توافقی با این بازیکنان صورت نگرفته است.انصاری فرد در مورد نحوه یارگیری راه‌آهن می‌گوید: «با چند بازیکن در حال مذاکره هستیم و امروز و فردا تکلیف آنها روشن می‌شود؛ هرچند کار ما خیلی سخت است و جمع کردن تیم زمان می‌برد اما سعی می‌کنیم این هفته در پیشبرد اهدافمان‌ کارها را نهایی کنیم.»

دستیاران دایی

پس از انتخاب دایی به‌عنوان سرمربی راه‌آهن، این مربی دستیاران خود را هم انتخاب کرد.یحیی گل‌محمدی پس از توافق با انصاری‌فرد با این تیم قرارداد یکساله داخلی امضا کرد و همچنین بهزاد غلامپور به‌عنوان مربی دروازه‌‌بان‌های این تیم مشغول به کار می‌شود ‌.دایی همچنین میاچ مربی فصل گذشته پرسپولیس را به‌عنوان مربی تمرین‌دهنده به باشگاه راه‌آهن معرفی کرده و این مربی در حال مذاکره با این باشگاه است. همچنین نشست خبری این مربی و معارفه او عصر امروزدر ورزشگاه اکباتان برگزار می‌شود.نخستین تمرین رسمی راه آهن هم دیروز با حضورگل محمدی و غلامپور و در غیاب دایی برگزار شد.انصاری فرد در این تمرین گل محمدی و غلامپور را به بازیکنان معرفی کرد و خبر داد که ژلکو میاچ هم به جمع کادر فنی اضافه خواهد شد.

کد خبر 140434
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز