همشهری آنلاین: پس از پایان مهلت نقل و انتقالات لیگ برتر تکلیف بازیکنان و تیم‌ها مشخص شد و حالا می‌شود با نگاهی به فعل و انفعالات مهم امسال 6 انتقال برتر را شناسایی کرد.

نکته‌ای که در این میان به شدت خود را نشان می‌دهد موفقیت استقلال در خرید بازیکن‌های اسم و رسم‌دار است.

با هم نگاهی خواهیم انداخت به 6 انتقال برتر این فصل:

1-مهدی رحمتی( از سپاهان به استقلال)

چند سالی هست که دروازه‌بان‌ها در ایران ارزش زیادی پیدا کرده‌اند و مهدی باارزش‌ترین آن‌هاست. دروازه‌بان شماره‌یک تیم ملی مثل همیشه تیم‌های فراوانی را خواهان خود می‌دید که پرسپولیس، استقلال و سایپا مهم‌ترین آن‌ها بودند. در مقطعی از روزهای نقل و انتقالات، حبیب کاشانی با افشای شرط و شروط او برای پرسپولیس حاشیه‌هایی را به وجود آورد اما در نهایت مهدی به باشگاه سابقش استقلال پیوست. البته این بار هواداران استقلال توقع عملکردی متفاوت با دوره اول حضور او در این تیم دارند.

2-علی کریمی (از شالکه 04 به پرسپولیس)

تعبیر آن روزنامه‌نگاری که او را «جواهر خانوادگی پرسپولیس» نامیده بود باید با آب طلا نوشته شود. دومین بازگشت جادوگر به پرسپولیس آن‌قدر بی‌دردسر انجام شد که علاقه قلبی او به این باشگاه را بیش از پیش روشن کرد و محبوبیتش نزد هواداران را صدچندان. کریمی در میان هواداران سرخ آن‌قدر محبوب هست که آمدنش می‌تواند یک معلم بازنده را فردای جنگی سنگین با یک شهریار از گوشه رینگ آزاد کند.

3-جاسم کرار (از تراکتورسازی به استقلال)

کرار در تبریز آن‌قدر محبوبیت داشت که هواداران برایش «انا مجنون کرار» بخوانند و صندلی بر سر بگیرند اما خیلی زود و در اولین لحظات باز شدن بازار، راهی تهران شد و پیراهن آبی را بر تنش اندازه کرد. مشخصه بزرگ او عصبیت غیر قابل مهاری است که تعداد محرومیت‌هایش را از حد استاندارد بالاتر می‌برد. این نکته‌ حتی می‌تواند او را در مقاطعی از فصل به یک بمب خنثی‌شده برای استقلال تبدیل کند.

4-مهدی مهدوی‌کیا (از استیل‌آذین به داماش)

تعبیر جواهر خانوادگی پرسپولیس اگر در مورد این بازیکن هم به کار می‌رفت سخن گزافی نبود. کیا به دلیل سال‌های طولانی حضور در اروپا نسبت به کریمی فرصت کمتری برای درخشش در لباس قرمز داشت اما پرسپولیسی‌ها روزهای خوب حضور او در تیمشان را هرگز فراموش نمی‌کنند. تماشای او در لباس آبی داماش شاید بزرگ‌ترین حسرت دنیا برای هواداران سرخپوش باشد. جذب این ستاره خوش‌اخلاق برای کارنامه امیر عابدینی در نقل و انتقالات یک امتیاز طلایی محسوب می‌شود.

5-خسرو حیدری (از سپاهان به استقلال)

همیشه در هر دوره‌ای از نقل و انتقالات یک ستاره هست که جابه‌جایی‌اش با کش و قوس و حرف و حدیث فراوانی انجام می‌شود. مثل احمد مومن‌زاده در سالی که استقلال و پرسپولیس بر سر خرید او از سپاهان به جنگی تمام‌عیار پرداختند، یا پژمان نوری در سالی که همه تیم‌های بزرگ خواهانش بودند و به پگاه رفت. بازگشت خسرو حیدری به استقلال که با کش و قوس زیاد و بعد از روزها کشمکش میان دو باشگاه رخ داد را باید پرحاشیه‌ترین انتقال امسال لقب داد. اگر استقلال قهرمان لیگ یازدهم شود معنی‌اش این است که خسرو حیدری مسئول حمل جام قهرمانی از اصفهان به تهران بوده است.

6-هوار ملا محمد (از استقلال به ذوب‌آهن)

این چپ‌پای کردتبار و خوشفکر انگار قسم خورده در تمام تیم‌های مدعی ایران بازی کند. او بعد از تجربه بازی در پرسپولیس و استقلال راهی ذوب‌آهن شده و جالب این‌جاست که در هیچ باشگاهی هم بیش از یک سال دوام نمی‌آورد. ذوب‌آهن معمولا خیلی اهل خرید و فروش نیست و به ثبات اعتقاد بیشتری دارد. آن‌ها هر سال فقط یکی دو خرید انجام می‌دهند اما در این خریدهای کم‌تعداد دقت فراوانی به خرج می‌دهند. شکار هوار را باید خرید ویژه آن‌ها در آغاز فصل جدید لقب داد.

کد خبر 141314
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز