جمعه ۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه کشوری طلا و سکه ضمن اعلام کاهش قیمت سکه و طلا در هفته آینده، علت اصلی کاهش قیمت در بازار سکه وطلا را ایجاد تعادل در بازار ارز داخلی و کاهش قیمت طلا در بازار بین‌المللی عنوان کرد.

   محمد کشتی آرای در گفت و گو با ایلنا، قیمت هر اونس طلا را در بازار بین‌المللی یک هزار و 523 دلار در هر اونس اعلام کرد و گفت: طی هفته گذشته در حدود 20 دلار بهای طلا در بازار بین‌المللی کاهش یافته است.

 به گفته وی، عرضه گسترده سکه از سوی بانک مرکزی و تداوم این موضوع و رهاسازی ارز از عوامل اصلی آرامش در بازار سکه و طلا بوده است.

 کشتی آرای با اشاره به روند نزولی قیمت سکه تمام بهار آزادی در هفته گذشته پیش‌بینی کرد: بازارسکه و طلا در هفته آینده با روند سینوسی همراه با نزول قیمت مواجه می‌شود.

 وی همچنین بیان داشت: در حال حاضر در بازار سکه عرضه بیشتر از تقاضا است و همین امر منجر به ثبات در بازار سکه و طلا می‌شود.

 فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که فردا (شنبه  4 تیر) قیمت هر سکه تمام بهار آزادی به 435 هزار و 800 تومان به فروش برسد که نسبت به روز پنجشنبه در حدود 5 هزار و 200 تومان با کاهش مواجه شود.

 همچنین هر نیم سکه نیز 218 هزار و 300 تومان عرضه شود که نسبت به روز پنجشنبه در حدود دو هزار و 700 تومان احتمال کاهش وجود دارد.

 هر ربع سکه بهار آزادی نیز 125 هزار و 200 تومان معامله شود که در مقایسه با روز پنجشنبه یک هزار و 300 تومان با کاهش قیمت مواجه می‌شود.

کد خبر 138486
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز