همشهری آنلاین: اولین دوره جشنواره ملی فرهنگی و نمایشگاه هنرمندان برجسته افغانستان با نمایش آثار 40 هنرمند مهاجر افغان در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

پوستر

به گزارش همشهری آنلاین، آئین افتتاحیه اولین دوره جشنواره ملی فرهنگی و نمایشگاه هنرمندان برجسته افغانستان روز 31 خرداد ماه 1390 با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، دین‌محمد مبارز راشدی، معاون وزیر فرهنگ افغانستان، عبیداله عبید، سفیر افغانستان در ایران، حجت‌اله ایوبی، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو و جمعی از مسئولان و شخصیت‌های برجسته سیاسی و فرهنگی ایران و افغانستان، در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

این جشنواره با همت مؤسسه فرهنگی اکو و همکاری سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در ایران و در پی برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری هنرمندان مهاجر افغان در اصفهان، به صورت ملی برپا می‌شود.

همچنین نمایشگاه این جشنواره در برگیرنده آثار حدود 40 هنرمند و شخصیت فرهنگی مهاجر افغان در بخش‌های نقاشی، طراحی، طلاکوب، میناکاری، فرش‌بافی، خوشنویسی، دوخت‌های سنتی و غذاهای محلی افغانستان است.

برگزاری شب شعر و نمایش فیلم‌هایی از کشور افغانستان نیز از برنامه‌های جنبی اولین دوره جشنواره ملی فرهنگی و نمایشگاه هنرمندان برجسته افغانستان است.

جشنواره فرهنگی و نمایشگاه هنرمندان برجسته افغانستان از روز سه‌شنبه 31 خرداد تا پنجم تیرماه هر روز از ساعت 10 تا 22 در فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقمندان است.

کد خبر 138033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز