همشهری آنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: هجدهمین جشنواره بین المللی تجسمی جوانان در این استان برگزار می شود.

جشنواره تجسمی

به گزارش مهر، غلامرضا منتظری در جلسه هماهنگی هجدهمین جشنواره بین المللی تجسمی جوانان در گرگان گفت: برگزاری این جشنواره در استان ها،‌ انگیزه استمرار کار در استانها را بالا می برد.

منتظری افزود: با توجه به تجربه چند ساله استان گلستان در برگزاری جشنواره بین المللی تجسمی جوانان، از اعضای جلسه خواست در جهت رشد کمی و کیفی جشنواره هجدهم بکوشند.

وی جهاد اقتصادی و اقتصاد هنری، وحدت و همبستگی، جاوه های کار و تلاش، ایران و هنر، مفاخیر و مشاهیر ایران اسلامی، زندگی و فرهنگ بومی و استانی و جوان و ویژگی های زندگی اجتماعی به عنوان موضوعات جشنواره پیشنهاد کرد.

وی اظهار داشت: موضوعات ویژه و منتخب متناسب با هر رشته از طریق اساتید مربوط به هر رشته در کارگاه ها و در زمان برگزاری جشنواره اعلام می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان طراحی، نقاشی ( اکریلیک، رنگ روغن روی بوم )، ارتباط تصویری ( پوستر) حجم ( گچ، گل و سفالگری)، کاریکاتور، نگارگری( مینیاتور)، خوشنویسی( نستعلیق ) و عکاسی را رشته های هنری جشنواره اعلام کرد.

وی یادآور شد: این جشنواره برای گروههای سنی 15 تا 25 سال برگزار می شود.

دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی تجسمی جوانان افزود: جوانان شرکت کننده در طول جشنواره در کارگاه های تخصصی با خلق آثار با یکدیگر رقابت می‌کنند و برگزیدگان هر رشته در پایان جشنواره معرفی می شوند.

هجدهمین جشنواره بین المللی تجسمی جوانان با حضور هنرمندان جوان کشورمان و دیگر کشورها از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر شهریور ماه در گرگان برگزار می شود.

 

 

کد خبر 138245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز