همشهری‌آنلاین: آلبوم یاد باد که بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی سیامک آقایی،سالار عقیلی و پدرام خاورزمینی‌است، ساعت 4 و 30 دقیقه روز شنبه،7 خرداد با حضور آقایی به عنوان آهنگساز کار و سیدعلیرضا میرعلینقی به عنوان منتقد در شهر کتاب مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

آقایی -میرعلینقی

 به گزارش در این نشست که هشتمین نشست از سلسله‌برنامه‌های نقد و بررسی موسیقی است مجموعه صوتی‌،تصویری یاد باد مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

یاد باد آلبومی است ضبط شده از کنسرت گروه گوشه در سال گذشته که به یاد پرویز مشکاتیان در تالار وحدت به اجرای برنامه پرداختند و اکنون در قالب دو سه لوح فشرده(یک لوح صوتی و دو لوح تصویری) از سوی استریو گوشه تهیه و توسط موسسه آوای باربد به بازار موسیقی عرضه شده است.

در این آلبوم سیامک آقایی که از جمله شاگردان برجسته زنده‌یاد پرویز مشکاتیان است، به همراه سالار عقیلی،خواننده شناخته شده موسیقی سنتی و پدرام خاورزمینی، نوازنده تمبک،‌اجرایی در خور اعتنا را از خود به یادگار گذاشتند که با تصویربرداری 20 نفر اکیپ فیلمبرداری و 11 دوربین منتشر شده است. اجرایی که به شکل بداهه اجرا شد و با تمامی شرایط و مسائل اجرای زنده روانه بازار موسیقی شد.

در این آلبوم قطعات پیش‌درآمد«یاد یاران خوش است»،«چهارمضراب حجاز»،«شورانگیز»اثر زنده‌یاد مشکاتیان،پیش‌درآمدنوا»،«ساز و آواز؛درآمد»، تصنیف«مدامم مست»،ساز و‌آواز «نیشابورک»،تصنیف«بشنو این نکته»،چهارمضراب نوا(برگزدان از چهارمضراب بیات ترک استاد علی‌اکبرخان شهنازی).ساز و‌آواز نهفت،تصنیف«یادباد»(در سوگ استاد پرویز مشکاتیان)،ساز و آواز نهفت،فرود/قطعه‌ی نوری زکجا. آمده است.

کد خبر 135958
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز