همشهری‌آنلاین: هفتمین نشست نقد و بررسی آلبوم محاق به محلی برای ابراز نظرات مختلف درباره خوانندگان و نوع همکاری آنها با آهنگسازان تبدیل شد.

kamkar-mokhtabad

در این نشست که  عصر شنبه ،3 اردیبهشت،با حضور هوشنگ کامکار (آهنگساز آلبوم محاق) و سید عبدالحسین مختاباد (خواننده وآهنگساز) به عنوان منتقد اثر در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار شد، مختاباد ضمن تمجید از آهنگسازی هوشنگ کامکار در آلبوم محاق گفت: به رغم تلاش فراوانی که خواننده‌ی مرد در این اثر صرف کار کرد، نتوانست همانند خانم صبا کامکار فضای ذهنی کار آهنگساز را به خوبی انتقال دهد. او پیشنهاد کرد که ای‌کاش شما از خواننده‌ای با تجربه‌تر در کار استفاده می‌کردید.

مختاباد همچنین گفت که در موسیقی غرب هم این خواننده است که کار را نمایندگی می‌کند و درست است که آهنگسازان برای یک اثر زحمات فراوانی تحمل می‌کنند اما ،‌این خوانندگانن‌اند که کار را به جامعه معرفی کرده و سبب می‌شوند تا اثر از اقبال هنری و اقتصادی خوبی برخوردار شود.

هوشنگ کامکار ضمن دفاع از کار آقای نیک‌بین (خواننده‌ی آلبوم محاق) گفت که ایشان انتظارات مرا در این کار برآورده کردند و سپس در پاسخ به مختاباد گفت: سریال‌های تلویزیون سبب شده است که برخی خوانندگانی که دو روز پا به عرصه موسیقی گذاشته‌اند ،‌شهرت کاذبی به دست آورند و همین شهرت را همانند پتکی بر سر تهیه‌کننده و آهنگساز بکوبند و تقاضای دستمزد‌های ‌آنچنانی ‌کنند.

آهنگساز آلبوم «در گلستانه» با اشاره به فضای بسیار نامناسب برای تولید کارهای فاخر گفت: متاسفانه تولید این گونه آثار هزینه‌ فراوانی می‌خواهد و از عهده آهنگساز و حتی تهیه‌کنندگان کار هم خارج است که چنین بودجه‌ای اختصاص دهند و سپس گفت که برای من آهنگساز خواننده‌ای که شان و هنرش را حفظ کند بسیار مهم است تا آن خواننده مشهوری که بیش از آنکه به دنبال کار هنری باشد ، در پی کاسبی کردن است.

محمدعلی‌چاووشی،ادیب و تهیه‌کننده پیشکسوت موسیقی، هم که در این نشست حاضر بود، ضمن تمجید از آهنگسازی هوشنگ کامکار گفت: صدای خوب که با اقبال عمومی روبه‌رو شود، ‌در ایران از انگشتان دو دست هم کمتر است و این نعمتی‌ است خدادادی که متاسفانه یا خوشبختانه در این زمینه خداوند بسیار خست به خرج داد و شما در هر دوره زمانی افراد اندکی را می‌بینید که صدای‌شان طعم و رنگی ویژه دارد که با اقبال عمومی روبرو می‌شود.

 تهیه‌کننده آلبوم محاق گفت: خواننده خوب اثر خوب را نمایندگی می‌کند و متاسفانه آقای کامکار به رغم آنکه آثار درخشانی ساخته‌اند،اما چندسالی است که در استفاده از خواننده مسیری را در پیش گرفته‌اند که سبب می‌شود تا کارشان آنچنانکه باید دیده نشود.او با اشاره به اینکه اثر آتی آقای کامکار که اثری بسیار درخشان است هم در چنین مسیری قرار گرفته که خواننده شهیری در کار حاضر نشود،گفت: امیدوار است که آقای کامکار در این تصمیم خود تجدید نظر کند و اثر را با همکاری خواننده‌ای انتشار دهد که حق کار را ادا کند.

مشروح گزارش  را به زودی در همشهری آنلاین منتشر خواهیم کرد.

کد خبر 133301
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز