همشهری‌آنلاین: ششمین نشست نقدو بررسی آلبوم‌های موسیقی شهر کتاب به نقد و ارزیابی آلبوم «قطره» اختصاص دارد که با حضور رامین جزایری و مسعود شعاری و فریبا هدایتی( نوازنده سه‌تار ) در ساعت 16 و 30 روز شنبه 7 اسفند در شهر کتاب برگزار می‌شود.

فریبا هدایتی- قطره

به گزارش همشهری‌آنلاین آلبوم قطره دو نوازی سه تار و تمبک( با همراهی بهنام معصومی نوازنده تمبک) است که از سوی موسسه فرهنگی وهنری ماهور منتشر شده است، و در آن قطعاتی را خانم هدایتی در در دو بخش افشاری و چهارگاه نواخته است.

قطعات بخش نخست آلبوم قطره در آواز افشاری ساخته شده است و شامل قطعاتی چون «خواب رنگین»،«چهارمضراب»،«درآمد»، «عراق و قرایی»،«مقام صبا»،«هفت شهر عشق» و «فرود» و قطعات بخش دوم با «درآمد»در دستگاه چهارگاه آغاز می‌شود و با قطعات «نقش اندوه»(به یاد استاد جنگوک)،«آواز در پرده بیداد»،«دل و دلبر»(برگرفته از ملودی محلی)،«آواز حصار»، «رها از حصار»، «فرود» ادامه پیدا می کند. پایان بخش این اجرا هم قطعه «رویای رنگین» است.

این آلبوم نخستین آلبوم مستقلی‌است که در تاریخ موسیقی ایران به صورت تکنوازی سه‌تار از سوی یک بانوی ایرانی انتشار می‌یابد.

فریبا هدایتی سه‌تار نوازی را نزد زنده‌یاد عطاء الله جنگوگ و حسین علیزاده آموخته است.

مسعود شعاری از جمله نوازندگان و مدرسان چیره‌دست سه‌تار و رامین جزایری هم علاوه بر اینکه در زمره سازسازان شاخص این ساز به شمار می‌رود، سه‌تار را هم خوب می‌نوازد که از جمله آثار او تکنوازی آثار استاد ابوالحسن صبا و شیوه نوازندگی آن مرحوم است که سالیان قبل انتشار عمومی یافته بود.

کد خبر 129049
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز