سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین : مدیرکل امور بورس وزارت علوم از تأیید نهایی 221 مربی دانشگاه‌ها توسط شورای مرکزی بورس وزارت علوم جهت ادامه تحصیل در مقطع دکتری خبر داد و گفت: این مربیان ظرف 10 روز آتی به دانشگاه‌ها معرفی و در فرآیند پذیرش دانشگاه‌ها قرار می‌گیرند.

حسن مسلمی نائینی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اعلام این خبر افزود: بر اساس امضای کلیه اعضای شورای مرکزی بورس وزارت علوم 148 نفر از مربیان دانشگاه‌های دولتی، 36 مربی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی، 22 مربی دانشگاه آزاد اسلامی و 15 مربی سایر دستگاه های اجرایی برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری با استفاده از تسهیلات وزارت علوم مورد تأیید نهایی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: این مربیان بخصوص مربیانی که خانواده هایشان در شهرستان هستند سعی کنند دانشگاه‌های شهرستان‌ها را برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری با استفاده از تسهیلات وزارت علوم انتخاب کنند. همچنین در تهران محدودیت های خاص و سخت گیری هایی وجود دارد که احتمالا انتخاب دانشگاه‌های شهرستان‌ها بهتر است.

مدیرکل امور بورس وزارت علوم از تقبل 100 درصدی هزینه های تحصیل مربیان دانشگاه‌های دولتی در مقطع دکتری توسط وزارت علوم خبر داد و گفت: 50 درصد هزینه های تحصیل مربیان دانشگاه آزاد اسلامی و موسسات غیردولتی غیرانتفاعی توسط وزارت علوم و نیمی دیگر توسط دانشگاه مربوطه تأمین می شود و هزینه تحصیل مربیان سایر دستگاه ها نیز توسط دستگاه مربوطه تأمین می شود.

وی در تشریح جزئیات تسهیلاتی که برای مربیان دانشگاه‌ها جهت ادامه تحصیل در مقطع دکتری در نظر گرفته شده است، گفت: پیش از این مربیانی که می‌خواستند از این تسهیلات استفاده کنند باید 60 درصد امتیاز لازم برای ارتقاء از مربی به استادیاری را می‌داشتند. اما در تسهیلات جدید این شرط حذف شد. این شرط به مانعی برای مربیان علاقمند به استفاده از تسهیلات ادامه تحصیل در مقطع دکتری تبدیل شده بود؛ بطوریکه در سال 88 فقط 90 نفر از مربیان کل کشور متقاضی ادامه تحصیل بودند.

مسلمی نائینی افزود: تغییر دیگر برای شرایط مربیانی که متقاضی استفاده از تسهیلات ادامه تحصیل در مقطع دکتری هستند این است که هم مربیان پیمانی و هم رسمی آزمایشی‌ها می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

کد خبر 135272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز