یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۶:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رهبر لیبی از حمله موشکی ناتو جان به در برد اما جوان‌ترین پسر و سه نوه زیر 12 سالش کشته شدند.

libia

این حمله را که ساعاتی پس از درخواست قذافی برای آتش‌بس ، انجام شد می‌توان نشانه‌ای دانست از تلاش بین‌المللی برای این‌که رژیم لیبی نتواند در شرایط بهتری قرار گیرد.

به خانه پسر کو‌چک‌تر قذافی سیف‌العرب وقتی قذافی و همسرش داخل خانه بودند،حمله شد.سخنگوی کاخ سفید با ارجاع پرسش‌ها به ناتو از اظهار نظر در خصوص این حمله خودداری کرد.

ائتلاف حمله به" ساختمانی مختص کنترل و فرماندهی در منطقه باب‌العزیزیه" در غروب شنبه 10 اردیبهشت را تایید کردند اما کشته‌شدن پسر قذافی را نمی‌توانستند تایید کنند و مصرند که تمام اهداف آنها طبیعتی نظامی دارند و به حمله‌های سیستماتیک قذافی به مردم ربط دارند.

به گزارش آسوشیتدپرس ، فرمانده عملیات ناتو، ژنرال چارلز بوچار کانادایی گفته است او از گزارش‌های تایید نشده درخصوص احتمال کشته‌شدن خانواده قذافی باخبر است و از این موضوع که در جریان حمله‌های آنها کسی جانش را از دست بدهد اظهار تاسف کرد.  

سیف‌العرب قذافی 29 سال داشت و کوچک‌ترین پسر رهبر لیبی  و برادر سیف‌الاسلام بود که تا قبل از آغاز درگیری‌ها در ماه فوریه ادعای اصلاح‌طلب بودن، می‌کرد.پسر کوچک‌نر قذافی این سال‌های اخیر بیشتر وقتش را در آلمان گذرانده بود.

بنا به گفته سخنگوی لیبی، موسی ابراهیم، معمر قذافی و همسرش وقتی هواپیمای جنگی ناتو دست‌کم یک بمب انداخت که به خانه پسر 29 ساله‌ او در طرابلس اصابت کرد، آنجا بودند.

او افزوده :" رهبر در سلامت کامل است.او آسیبی ندیده‌است.همسرش نیز سالم است."

ابراهیم نام 3 بچه‌ کشته شده  در این حمله را ذکر نکرد و فقط گفت که آنها برادرزاده‌های سیف‌العرب بودند و کمتر از 12 سال داشتند.

او گفت آنها نام این بچه‌ها را فعلا به خاطر حفظ حریم خصوصی خانواده ذکر نمی‌کنند.

 

کد خبر 133837
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز