همشهری آنلاین: نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) طی عملیاتی مجموعه «باب العزیزیه» در طرابلس، پایتخت لیبی را بمباران و دو ساختمان از جمله دفتر قذافی را هدف قرار دادند.

 به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، معمر قذافی، رهبر حکومت لیبی از یکی از ساختمان نابود شده به عنوان محل برگزاری نشست‌های حکومتی و دیدار با وزیران استفاده می‌کرده است.

به گزارش رویترز، حمله صبح دوشنبه‌ ( 5 اردیبهشت) ‌حداقل ۴۵ زخمی برجای گذاشته که حال ۱۵ تن آنها وخیم است. هنوز معلوم نیست که جنگنده‌های ناتو این عملیات را انجام داده‌اند یا این‌که این حمله موشکی بوده است.

گزارش‌ها همچنین از ادامه درگیری‌ها در شهر تحت محاصره «مصراته»، واقع در غرب لیبی حکایت دارد. همچنین گفته شده که صدای انفجارهای شدیدی پس از نیمه شب دوشنبه در مرکز طرابلس، شنیده شده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که جنگنده‌های ناتو برفراز این منطقه پرواز کرده‌ و برنامه سه ایستگاه تلویزیونی لیبی نیز برای مدت کوتاهی قطع شده است.

پایگاه خبری دویچه‌ وله نیز گزارش داد که امیرنشین کویت به مخالفان دولت لیبی ۱۲۳ میلیون یورو کمک مالی کرد.

شیخ محمد صباح الاسلام الصباح، وزیر خارجه‌ کویت یکشنبه اعلام کرد که کشورش از طریق شورای ملی مخالفان، «کمک‌های بشردوستانه‌ همه‌جانبه و فوری» خود را به مردم لیبی خواهد رساند. مصطفی عبدالجلیل، رئیس شورای ملی لیبی مستقر در بنغازی در کویت تأکید کرده بود که مخالفان قذافی به کمک فوری نیاز دارند.

همچنین گزارش شده که اقدام مردی برای ربودن هواپیمایی در مسیر «پاریس‌‌ـ‌رم» و انتقال آن به لیبی با شکست روبه‌رو شد.

خبرگزاری آنسای  ایتالیا، این هواپیماربا را اهل قزاقستان معرفی کرد و گفت که وی می‌خواسته هواپیما را به طرابلس ببرد.

بنا بر این گزارش، فرد هواپیماربا به دنبال تهدید مهماندار، به دست خدمه هواپیما دستگیر و در پی فرود هواپیما در رم، به پلیس تحویل داده شد.

کد خبر 133370
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز