گروه شهری: شهردار تهران برضرورت جوان بودن شهرداران نواحی و معاونان شهرداران مناطق تاکید کرد.

  محمد باقر قالیباف در نخستین نشست فصلی مدیران شهرداری تهران در سال 90 که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: بدون شک دشمن در صحنه‌های اقتصادی مشغول طراحی علیه ماست، بنابراین استقلال اقتصادی، سیاسی و نظامی که البته بدون داشتن استقلال فرهنگی امکان‌پذیر نیست بیش از پیش ضروری به‌نظر می‌رسد.وی اظهار داشت: شهرداری می‌تواند تا رسیدن به رشد اقتصادی و شکوفایی که با اصلاح یارانه‌ها اتفاق می‌افتد کارهایی انجام دهد که بر روح و روان مردم تاثیر مثبت داشته باشد. وی گفت: با دقت در نامگذاری سال‌های مختلف متوجه می‌شویم که مجموعه این نامگذاری‌ها می‌تواند ما را به اهداف مورد نظر برساند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید و تاکید بر واژه جهاد اقتصادی گفت: کلمه جهاد موضوعی است که با فرهنگ و جوهره انقلاب اسلامی ما و منطبق بر سنت‌های الهی است و خداوند درصورتی به کار ما برکت می‌دهد که با روحیه جهادی کار کنیم. قالیباف تصریح کرد: در روحیه جهادی کارها عالمانه، عاقلانه و عاشقانه انجام می‌شود، در این فرهنگ هیچ‌کس خود را نمی‌بیند و آبرو بردن از همکار، تک روی، دروغ، غیبت و... وجود ندارد. قالیباف اظهار کرد: در حوزه اقتصاد امروز دشمن بیشترین فشار را وارد آورده است اما باید بدانیم که جبهه تهاجم فرهنگی متوقف نشده و همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر براساس باورهای دینی، تولید قدرت و ثروت، عظمت یک جامعه را حفظ می‌کند این باور را نیز داریم که استقلال اقتصادی و حوزه اقتصادی جمال جامعه را حفظ می‌کند.
شهردار تهران در ادامه با تاکید بر اهمیت توجه به نیروی‌های جوان، گفت: از امروز هیچ حکمی برای شهرداران نواحی با سنین بالا صادر نمی‌شود و حتی معاونان شهرداران در مناطق نیز باید جوان باشند و از تجربه افراد مسن‌تر در حوزه‌های دیگر استفاده می‌شود.

شهردار تهران در بخش دیگری از اظهاراتش به لزوم اجرای دقیق مصوبات شورای شهر اشاره کرد وگفت: باید به تصمیمات شورا حتی اگر مغایر نظر ما باشد احترام گذاشت و آن را اجرا کنیم و در غیراین صورت خودخواهی داشته‌ایم.یکی از این مصوبات مربوط به طرح تفصیلی شهر تهران است که به گفته قالیباف این طرح باید به‌عنوان مبنای کار ما قرار گیرد تا به این ترتیب تخلفات حوزه شهرسازی که همواره از دغدغه‌های شورای شهر و شهرداری بوده است، کمتر اتفاق بیفتد.

کد خبر 131965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز