مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران با بیان اینکه تکریم کارگران، تکریم انسانیت و پاسداشت عدالت است، گفت: کشوری می‌تواند ادعای استقلال داشته باشد که مولد باشد و در این راستا استقلال در گرو تولید و تولید در گرو کار و تلاش است و کلید کار و تلاش نیز به دست کارگران است.

قالیباف

محمد باقر قالیباف  در مراسم تجلیل از کارگران نمونه شهرداری تهران ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) با اشاره به روز کارگر و اهمیت نقش این قشر از جامعه در زندگی یکایک افراد کشور اظهار کرد: کارگران برای کشور ما رفاه، آبادانی، پاکی و زیبایی می‌آفرینند و گرمی‌بخش زندگانی همه مردم هستند و من دست یکایک شما را می‌بوسم و خسته نباشید می‌گویم.
وی افزود: من با همه وجودم بر این باورم که بار اصلی زحمت و تلاش در شهرداری بر دوش کارگران زحمتکش این مجموعه است و اگر تلاش و صداقت شما نبود، هرگز جرأت پیدا نمی‌کردم در مقابل مردم و خبرنگاران جداول زمان‌بندی شده پروژه‌های مختلف شهری را اعلام کنم و این جرأت را به واسطه اطمینانی که به شما دارم، پیدا کرده‌ام.

شهردار تهران با بیان اینکه باید باور کنیم که کار جوهره انسان، مایه حیات و زندگی است و تنها یک شغل نیست، اظهار کرد: این را باید در همه دوران زندگی‌مان مد نظر داشته باشیم که کار، انسان را به خدا نزدیک می‌کند؛ به‌ویژه وقتی کاری که می‌کنیم موجب رضایت درونی‌مان شود و خداوند شاهد کاری است که انجام می‌دهیم و اگر کارمان پیش خدا ارج داشته و مقبول باشد، بنابر سنت الهی مورد رضایت مردم نیز قرار می‌گیرد. به گفته دکتر قالیباف، عرق کارگر به اندازه ضمانت استقلال و امنیت کشور ارزش دارد و با پول نمی‌توان آن را خریداری کرد و از این منظر است که کرامت انسان‌ها معنا می‌یابد.
شهردار تهران تصریح کرد: ادعا ندارم که امروز همه مشکلات کارگران شهرداری حل شده است اما به جرأت بر این باورم که هم وظیفه حقوقی و قانونی و هم وظیفه انسانی مرا ملزم به توجه بیشتر به این قشر از مجموعه شهرداری می‌کند؛ چراکه بی‌شک تکریم کارگران، تکریم انسانیت و پاسداشت عدالت است.

وی با اشاره به اینکه بر این باورم که بعد از دیانت و دینداری، مهم‌ترین نقش در تربیت انسان، مدرسه کار است و کار است که اخلاق و رفتار و باورهای ما را به درستی می‌سازد و آسیب‌های اجتماعی نیز بیشتر برای کسانی است که کار ندارند، اظهار کرد: کشوری می‌تواند ادعای استقلال داشته باشد که مولد باشد و اگر تولید‌کننده نباشد استقلال ندارد و در این راستا استقلال در گرو تولید و تولید در گرو کار و تلاش است و کلید کار و تلاش نیز به دست کارگران است.

جلسه مشترک برای نرخ کرایه حمل‌ونقل

شهردار تهران در حاشیه مراسم گرامیداشت روز کارگر در جمع خبرنگاران گفت: من فکر می‌کنم شهرداری تهران امروز مجموعه‌ای است که در بحث کارگری کمترین تنش را داشته یا با هیچ تنشی مواجه نیست. وی با اشاره به اینکه روزهای اول که وارد شهرداری شدم، کارگران مجموعه شهرداری در مورد نحوه پرداخت حقوقشان با دغدغه‌هایی مواجه بودند، افزود: مثلا شرکت واحد اتوبوسرانی در آن سال‌ها مشکل تاخیر پرداخت حقوق داشته اما امروز با داشتن 15 هزار کارگر در این مجموعه به هیچ عنوان با مشکل خاصی روبه‌رو نیستیم و در بحث‌های مسکن، درمان، بیمه، آموزش و اردوهای سیاحتی نیز اقدامات خوبی به انجام رسیده است و به‌طور مرتب خدمات‌رسانی به کارگران صورت می‌گیرد.

شهردار تهران در پاسخ به سؤالی مبنی بر عدم‌پرداخت بموقع حقوق برخی از کارگران شهرداری اظهار کرد: ما در شهر تهران امروز چنین دغدغه‌ای نداریم و شاید یک‌درصد هم چنین شکایتی به شهرداری ارائه نشده باشد و عدم‌دریافت حقوق ممکن است براساس مشکلات اداری یا پیمانکار صورت گرفته باشد.قالیباف با تاکید بر اینکه بیست و پنجم هر ماه حقوق کارگران به حساب آنها ریخته می‌شود و کارگران باید یک حساب در بانک شهر برای حقوق خود باز کنند تا نسبت به واریز بموقع حقوق آنها اقدام شود، گفت: در حال حاضر 57 هزار نفر جمعیت کارگری در مجموعه شهرداری به کار مشغولند که شهرداری برای رفع مشکلات آنها تمام هم خود را به کار می‌گیرد.

وی در ادامه در رابطه با وضعیت سازمان نوسازی و بررسی انحلال یا ابقای آن توسط شورای شهر، اظهار کرد: شهرداری تهران در نوسازی بافت فرسوده مقام اول را درکشور به‌خود اختصاص داده و امروز روند ساخت و ساز رونق خوبی پیدا کرده و این سازمان در این ارتباط کارنامه موفقی دارد و من با صراحت می‌گویم در هیچ دوره‌ای در شهرداری تهران روند نوسازی بافت‌های فرسوده مثل امروز مثبت نبوده است.
شهردار تهران ادامه داد: انحلال سازمان نوسازی به صلاح شهر، خصوصا نقاط جنوبی تهران نیست؛ چرا که هم‌اکنون قانون بازسازی بافت‌های فرسوده در مجلس نیز به تصویب رسیده و بخش مربوط به تسهیل‌گری امور بازسازی بافت‌های فرسوده نیز ابلاغ شده است و در چنین شرایطی باید سازمان نوسازی اقدامات خود را گسترش و توسعه دهد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش در مورد افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی گفت: ما نمی‌توانیم خارج از چارچوب قانون و منطق کاری را پیگیری کنیم. وی ادامه داد: هزینه تمام‌شده هر سفر و همچنین میزان افزایش سوخت مشخص است و هنگامی که هزینه‌های سفر افزایش می‌یابد، باید به نوعی افزایش هزینه‌ها تامین شود؛ به‌نحوی که یا باید مردم کرایه بیشتری پرداخت کنند یا دولت و شهرداری هزینه‌ها را جبران کنند.

قالیباف تاکید کرد: پیشنهاد ما این بوده که به‌طور مثال اگر کرایه‌ها 100 واحد افزایش یافته 33 درصد آن را دولت، 33 درصد آن را شهرداری و 33 درصد آن را مردم پرداخت کنند که مردم تحت فشار نباشند.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: چنانچه دولت بخواهد سهم مردم را نیز تقبل کند که نرخ کرایه‌ها برای آنها افزایش نیابد، ما نیز از این موضوع استقبال می‌کنیم. وی افزود: در قانون ذکر شده است که باید 20 درصد از محل درآمد دولت از هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها در زمینه خدمات عمومی هزینه شود که اگر این موضوع تحقق یابد، می‌توان تغییرات کمتری در نرخ کرایه‌ها اعمال کرد اما چنانچه این مهم به انجام نرسد، شهرداری‌ها در توانشان نیست که بتوانند مابه‌التفاوت قیمت سوخت را تقبل کنند و چنان هزینه‌های هنگفتی را بر دوش بکشند.

کد خبر 134030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز