چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

رئیس اجلاس شهرداران آسیایی تاکید کرد که این روزها دخالت برخی همسایگان در امور بحرین، مسائل و مشکلات جدی برای شهروندان مسلمان این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش تهران سما، شهردار تهران و رئیس اجلاس شهرداران آسیایی در حاشیه حضور در استانبول در گفت‌وگو با خبرگزاری چندرسانه‌ای جیحان ترکیه، تفاهم میان شهرداران آسیایی، توسعه ارتباطات میان کلانشهرها و برگزاری 2 نشست تخصصی مؤثر در سال‌های 2009 و 2010 را از دستاوردهای اجلاس تهران و بررسی راهکارهای مقابله با بحران جهانی اقتصاد را اولویت نخست اجلاس استانبول عنوان کرد.

وی گفت: با توجه به این موارد، شهرداران آسیایی شرکت‌کننده در اجلاس استانبول از فرصت پدید آمده برای توسعه کلانشهرهای آسیایی بهره لازم را بردند.محمدباقر قالیباف همچنین در پاسخ به سؤالی پیرامون سفر اخیر آقای رجب طیب اردوغان به شهر مقدس نجف و زیارت بارگاه امیرالمومنین(ع) گفت: به‌شخصه، هنگامی که تصاویر مربوط به شرکت ایشان در مراسم روز عاشورا را دیدم از این اقدام هوشمندانه در جهت وحدت میان مسلمین خرسند شدم. بر این اساس دیدار اخیر ایشان از شهر نجف را هم باید مورد ارزیابی قرار داد و از خاطر نبرد که هر اقدامی که بتواند زمینه وحدت میان مسلمانان را فراهم آورد، ارزشمند است.

شهردار تهران با بیان این مطلب که امیرمومنان(ع) نه تنها متعلق به شیعیان بلکه مایه فخر تمامی مسلمانان جهان و همچنین متعلق به بشریت هستند، گفت: شما در طول تاریخ می‌توانید بسیاری از شخصیت‌های سرشناس و مؤثر غیرمسلمان را نام ببرید که با الهام از شخصیت و گفتار امام علی(ع) منشا آثار خیر بوده‌اند و خود نیز به این تاثیر عمیق اذعان داشته‌اند.

محمدباقر قالیباف در بخش دیگری از این گفت‌وگو، در پاسخ به سؤالی پیرامون تحولات منطقه و خصوصا مسائل کشور بحرین خاطرنشان کرد: ما همانگونه که در مسائل مربوط به فلسطین، تقسیم بندی شیعه و سنی نداشته و نخواهیم داشت، درخصوص مسائل بحرین هم اعتقاد داریم که باید موضوع از زاویه مصیبتی که برای مسلمانان پدید آمده، بررسی شده و از هرگونه اقدام و دخالت خارجی در این بحث اجتناب شود. وی افزود: هرگونه مداخله خارجی در امور کشورها از جمله بحرین و لیبی و...، سرانجام آسیب دیدن مردم مسلمان این مناطق را در بر خواهد داشت، بر این اساس توصیه ما به مسئولان و مقامات این کشورها، اجتناب از نادیده گرفتن مردم و توجه جدی و خاص به مسائل و درخواست‌های به حق آنان است.

کد خبر 131668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز