پرسپولیس بعد از شکست مقابل الاتحاد عربستان با وضعیتی بحرانی مواجه شد و تیم علی دایی در حالی روز گذشته به مصاف پاس همدان رفت که تعداد زیادی از بازیکنانش را به‌دلیل مصدومیت و محرومیت در اختیار نداشت.

فوتبال - پرسپولیس

سرخ‌پوشان تهرانی اما در این بازی حساس با نتیجه 2 بر یک میزبان خود را شکست دادند تا شکست در لیگ قهرمانان را فراموش کنند. پرسپولیس با این برد 43 امتیازی شد و با 2 امتیاز کمتر نسبت به استقلال در رده چهارم قرار گرفت. حالا شاگردان دایی با تیم صدرنشین فقط 6 امتیاز فاصله دارند و اتفاقاتی که در این هفته رخ داد، پرسپولیس را به شکل جدی‌تری وارد کورس قهرمانی کرد. این تیم از 6 بازی اخیر خود در لیگ برتر 16 امتیاز گرفته و این یک آمار فوق‌العاده برای پرسپولیس محسوب می‌شود. البته آنها برای رسیدن به قهرمانی، موانع سختی چون ذوب‌آهن، سپاهان و استقلال را پیش رو دارند.

بازی در نیمه اول با برتری نسبی پرسپولیس همراه بود و محمد نوری در دقیقه 33 با ضربه سر دروازه پاس را باز کرد که در این صحنه دروازه‌بان میزبان هم اشتباه فاحشی داشت.

4 دقیقه بعد هادی نوروزی روی یک پاس عمقی با سامان صفا، تک به تک شد و در شرایطی گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند که مدافعان حریف به گمان آفساید ایستاده بودند. در شروع نیمه دوم پاس به گل اول رسید و حمید کاظمی بازیکن پاس در دقیقه 46 ضربه‌ای به سمت دروازه‌ پرسپولیس زد که توپ با پای سپهر حیدری کاپیتان سرخ‌پوشان وارد دروازه شد. پاسی‌ها حملات خود را بیشتر کردند تا به گل تساوی برسند ولی درنهایت این پرسپولیس بود که 3 امتیاز را گرفت تا روند نزولی و نتایج ضعیف پاس با محمود یاوری ادامه داشته باشد. آنها با این شکست همچنان در قعر جدول ماندند تا یکی از کاندیداهای اصلی سقوط به لیگ دسته اول باشند. از نکات حاشیه‌ای دیدار این بود که نادر احمدی بازیکن پاس در دقیقه 82 با دایی درگیری لفظی پیدا کرد.

در این دقیقه دایی از بازیکن پاس خواست که به‌دلیل مصدومیت بازیکن پرسپولیس توپ را به بیرون بزند اما او این کار را نکرد و با سرمربی پرسپولیس درگیری لفظی پیدا کرد. این درگیری لفظی، باعث ورود مسئولان و مربیان 2تیم به داخل زمین شد و در نهایت با دخالت جلال مرادی، ناظر مسابقه، بازیکن پاس از دایی عذرخواهی کرد تا این اتفاق به پایان برسد. علی دایی پس از پایان مسابقه گفت: پاس جز شوت سامره موقعیتی نداشت. سرمربی پرسپولیس در مورد شایعه اختلافش با سرپرست باشگاه اضافه کرد: اگر مشکلی داشتم یک دقیقه هم در این تیم نمی‌ماندم.

برد سپاهان در تبریز

توقف ذوب آهن و استقلال در این هفته، بهترین فرصت برای سپاهان بود تا شانس قهرمانی خود را بالا ببرد و شاگردان امیر قلعه نویی از این بازی بیرون از خانه نهایت استفاده را برده و با نتیجه 2- یک شهرداری تبریز را شکست دادند.سپاهان با توجه به تساوی مدعیانی مثل ذوب‌آهن و استقلال، انگیزه زیادی برای پیروزی در تبریز داشت و قابل پیش‌بینی بود که تیم پرمهره قلعه‌نویی برای گرفتن 3امتیاز این بازی کار چندان سختی در پیش نداشته باشد. بازی در دقایق ابتدایی با حملات سپاهان آغاز شد و این تیم در دقیقه15 به گل اول رسید.کرنر ارسالی فابیو جانواریو با بغل پای ابراهیم توره همراه بود تا دروازه شهرداری برای نخستین بار باز شود.این در حالی بود که میزبان حتی یک بار توسط میثم بائو تیر دروازه سپاهان را به لرزه درآورد.در ادامه این زردپوشان اصفهانی بودند که باز هم نبض بازی را در دست گرفتند و برتری آنها در نیمه دوم هم ادامه داشت. در دقیقه73 پاس عمقی مهدی کریمیان به توره رسید و او درحالی‌که فقط دروازه‌بان را روبه‌روی خود می‌دید گل دوم سپاهان و خودش را به ثمر رساند. در دقیقه 92 شهرداری یکی از گل‌ها را توسط علی کریمی جبران کرد ولی این سپاهان بود که در نهایت بازی را برد.شاگردان قلعه نویی در این بازی تیم برتر میدان بودند.

سپاهان با این پیروزی 46امتیازی شد و جای استقلال را در رده دوم گرفت.حالا تیم قلعه‌نویی با یک بازی کمتر پشت‌سر ذوب‌آهن 49 امتیازی قرار گرفته و زردپوشان اصفهانی در حال حاضر بزرگ‌ترین تهدید برای همشهری خود محسوب می‌شوند.

کد خبر 129996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز