همشهری آنلاین: ارتش مصر در دومین بیانیه خود اعلام کرد که اجرای تعهدات مبارک را تضمین می‌کند.

ارتش مصر اجرای تعهدات مبارک را تضمین می‌کند

به گزارش ایسنا، به نقل از تلویزیون رسمی مصر، شورای عالی نیروهای مسلح مصر روز جمعه در دومین بیانیه خود که از تلویزیون رسمی این کشور پخش شد، اعلام کرد: با توجه به تحولات اخیر مصر که سرنوشت این کشور را رقم می‌زند و با توجه به این که حسنی مبارک، رئیس جمهور مصر اختیارات خود را به عمر سلیمان، معاون خود واگذار کرده و از آنجا که نیروهای مسلح به حفاظت از سلامت میهن و شهروندان مصری ایمان دارند، نیروهای مسلح مصر بر اجرای لغو وضعیت فوق‌العاده پس از پایان یافتن شرایط کنونی، بررسی شکایت‌های وارده نسبت به انتخابات پارلمان، اجرای اصلاحات قانونی لازم و همچنین اجرای انتخابات ریاست جمهوری آزاد و سالم تاکید می‌کند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح از طریق پیگیری اقدامات لازم تا زمان انتقال مسالمت آمیز قدرت و دستیابی به یک جامعه دموکراتیک و آزاد که ملت خواهان آن است، خواسته‌های قانونی ملت مصر را دنبال و تعهد می‌کنند که برای اجرای آنها تلاش کنند.

نیروهای مسلح طی این بیانیه اعلام کردند: همه شرافتمندانی که فساد را قبول نکرده و خواستار اصلاحات شدند، تحت پیگرد قانونی قرار نخواهند گرفت. نیروهای مسلح نسبت به لطمه زدن به امنیت میهن و سلامت شهروندان هشدار می‌دهند و بر ضرورت ازسرگیری فعالیت موسسات دولتی و بازگشت زندگی عادی جهت حفظ منافع و دارایی‌های ملت بزرگ مصر تاکید می‌کنند.

 

کد خبر 127916
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز