همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی و فرمانده پلیس راه خراسان رضوی در نشست مشترک مطبوعاتی، محدودیت‌های ترافیکی روزهای آخر صفر را در مشهد و محورهای این استان اعلام کردند

حرم امام رضا(ع)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ جعفری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: با توجه به حال و هوای خاص مشهد و حضور خیل عظیم زائران و مجاوران در مراسم این ایام، به منظور هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن عزاداری ارادتمندان اهل بیت و سهولت در رفت و آمد شهروندان و هیئت‌های عزادار، محدودیت‌های ترافیکی در روزهای 13، 14 و 15 بهمن ماه اعمال خواهد شد.

سرهنگ حمیدرضا جعفری افزود: راهنمایی و رانندگی استان با لحاظ کردن و مدنظر قرار دادن موارد غیرقابل پیش‌بینی از جمله تغییرات جوی و حوادث غیرمترقبه، این آمادگی را دارد که با تمام توان،در این ایام یاری دهنده کاروان‌های پیاده، هیئت‌ها و دسته‌‌های عزادار باشد.

وی گفت: با توجه به نا آشنایی زائران به معابر اصلی شهر، مجاوران امام رضا(ع) یاری دهنده ما خواهند بود، لذا از شهروندان مشهدی درخواست می‌شود در این ایام از سفرهای غیرضروری به هسته مرکزی شهر اجتباب کرده، همچنین حتی‌المقدور از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: محدودیت‌های ترافیکی این ایام از بامداد 4شنبه آغاز و تا بامداد روز شنبه ادامه خواهد داشت که این محدودیت‌ها بدین شرح است: تردد کلیه وسایل نقلیه اعم از خودروی سواری، دوچرخه و موتورسیکلت از میدان بسیج به سمت میدان بیت‌المقدس، از میدان 17شهریور به سمت میدان بیت‌المقدس، از پنج راه نواب‌صفوی به سمت حرم مطهر، میدان مقدم طبرسی به سمت حرم مطهر، میدان شهدا به سمت حرم مطهر، میدان گنبدسبز به سمت خسروی، تقاطع مصلی و چمن به سمت پنج راه، نواب‌صفوی و چهارراه زرینه به سمت میدان شهدا ممنوع است.

وی تصریح کرد: باتوجه به آغاز طرح پاکسازی خیابان‌های منتهی به حرم و داخل طرح محدودیت ترافیکی از بامداد 4شنبه، رانندگان وسائط نقلیه از پارک وسیله نقلیه خود در طول خیابان‌های شیرازی، آزادی، خسروی و خسروی‌نو، امام‌رضا، دانش تا میدان بیت‌المقدس، خیابان‌های جانبی بازار رضا، نواب صفوی و رینگ زیرگذر حرم مطهر جداً خودداری نمایند، در غیر این‌صورت وسایل نقلیه آن‌ها به پارکینگ منتقل و اعمال قانون خواهد شد.

سرهنگ پورعلی رئیس پلیس‌راه استان خراسان رضوی با اعلام آمادگی تمامی نیروهای پلیس‌راه استان در این ایام گفت: از چندین روز قبل با هماهنگی صورت گرفته میان فرمانداری‌های شهرستان‌های استان و اداره راه و ترابری در خصوص حرکت کاروان‌های زیارتی خاص این ایام مخصوصاً کاروان‌های پیاده، امیدواریم مشکل خاصی برای عزاداران پیش نیاد.

سرهنگ پورعلی گفت: به منظور خدمت رسانی به کاروان‌های پیاده، تمهیدات خاصی در راهدارخانه‌های استان در نظر گرفته شده و کاروان‌ها به این اماکن هدایت خواهند شد.

وی گفت: استقرار شرکت‌های بیمه در پاسگاه‌های پلیس‌راه از دیگر خدمات پلیس در این ایام به زائران خواهد بود.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی تصریح کرد: در روزهای 14،13 و 15 بهمن تردد وسایط نقلیه سنگین شامل کامیون‌ و تریلر به محورهای منتهی به مشهد ممنوع خواهد بود و در این 3 روز با هماهنگی‌های صورت گرفته، بارنامه‌ای صادر نخواهد شد.

کد خبر 127191
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز