گروه شهری: سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهر تهران از اجرای آزمایشی طرح جدید افزایش محدوده تردد زوج یا فرد خودروها به‌منظور شناسایی محدوده‌های اجرای طرح جدید در تهران خبر داد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: طرح جدید افزایش محدوده زوج یا فرد از سوی شورای‌عالی ترافیک مورد تایید قرار گرفته و زمان دقیق اجرای این طرح به‌زودی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.به گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی صبح دیروز در نشست خبری خود با خبرنگاران افزود: بزرگراه‌های شهید چمران، شهید همت، شهید زین‌الدین، شهید باقری، شهید بعثت، شهید تندگویان، شهید نواب صفوی، شهید دوران و بسیج جزو محدوده جدید طرح تردد زوج یا فرد هستند. وی گفت: در طول این مدت روی گزینه‌های مختلفی برای اعمال محدودیت و حل معضل ترافیک کار شد اما بهترین روش اجرای همین طرح زوج یا فرد بود.

رحیمی افزود: خودروها می‌توانند در این بزرگراه‌ها به‌صورت عادی تردد کنند اما برای ورود به هسته مرکزی از طریق این بزرگراه‌ها باید مجوز ورود به محدوده طرح تردد زوج یا فرد را داشته باشند. به گفته وی، شروع طرح همچون گذشته از ساعت 6:30 صبح تا 19 عصر است. وی افزود: جریمه ورود به محدوده طرح زوج یا فرد 13هزار تومان است که با تصویب، تایید و ابلاغ قانون جدید این رقم تغییر می‌کند. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران تاکید کرد: به ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی ابلاغ شده تا در کوچه‌ها و نقاط فرعی از سختگیری و جریمه مردم بپرهیزند.

سردار رحیمی افزود: در یک هفته ابتدایی اجرای طرح تلاش می‌شود تا با تذکر به رانندگان از ورود آنها به محدوده جدید اجرای طرح زوج یا فرد جلوگیری شود و از هفته دوم ماموران پلیس اقدام به صدور برگ جریمه برای رانندگان متخلف می‌کنند.رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین با اشاره به فعالیت بیش از 70شرکت غیرقانونی پارکبان در تهران گفت: بیش از 70شرکت پارکبان در تهران که به‌صورت غیرمجاز فعالیت می‌کردند و کارکنانشان با پوشیدن لباس پارکبان برای توقف اتومبیل از مردم پول می‌گرفتند، شناسایی و پلمب شدند. وی افزود: اکنون 21شرکت پارکبان در تهران فعالیت دارند که می‌توانند یا در این طرح فعالیت کنند یا آنکه قرارداد خود را لغو کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین با اعلام این موضوع که شهروندان درصورت مشاهده مفقودشدن خودروی خود درصورت پارک بودن غیرمجاز خودرو می‌توانند با ارسال پیامکی شماره عددی خودروی خود به شماره 30005353 از محل انتقال خودروی خود توسط جرثقیل‌های راهنمایی و رانندگی مطلع شوند، گفت: اطلاعات خودروها حداکثر پس از یک ساعت از گذشت حمل خودرو توسط جرثقیل به این سامانه داده می‌شود.

سردار رحیمی همچنین از ورود جرثقیل‌های جدید به ناوگان پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: مردم گله‌های بسیاری از بروز خسارت به‌خودروهایشان در زمان حمل توسط جرثقیل‌ها داشتند که بر این اساس، پلیس راهور اقدام به خرید این جرثقیل‌ها کرده است.

کد خبر 126771

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز