استرالیا در یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها، با شکست عراق نه تنها به دور بعد جام ملت‌ها صعود می‌کند که انتقام شکست سنگین دوره پیش را هم می‌گیرد؛ کاری که عراق حاضر نیست تحت هیچ شرایطی اجازه انجام آن را بدهد.

فوتبال

در جام ملت‌های 2007، عراق که درنهایت قهرمان شد در مرحله گروهی3 بر یک استرالیا را شکست داد. با این حال در این دوره از جام‌ملت‌ها، هیچ‌کدام از دو تیم به تاریخ اعتنا نمی‌کنند. لوکاس نیل کاپیتان تیم ملی استرالیا ‌در این باره گفت: «تاریخ دیگر بازی‌ها تاثیری بر این دیدار نخواهد داشت. ذهنیت ما این است که یک بازی 90 دقیقه‌ای با نتیجه صفر صفر را شروع خواهیم کرد. ما به تمرین‌ها و عملکرد خود اطمینان داریم و عراق را شکست خواهیم داد.»

ولفگانگ سیدکا سرمربی آلمانی عراق امیدوار است، تیم او برنده این بازی باشد؛ «ما از هر شانسی برای گل زدن استفاده خواهیم کرد. برنامه ما برای این بازی این است: بردن.» البته عراق که پیش از جام ملت‌ها انتظار می‌رفت عملکرد بهتری داشته باشد، در بازی‌های مقدماتی خیلی نتوانست گلزنی کند. در بازی با ایران، آنها 2 بر یک شکست خوردند و پیروزی آنها برابر امارات با گل وقت‌های تلف شده میسر شد.

در بازی با کره‌شمالی هم، جاسم کرار تنها گلزن بازی بود. با وجود این، هوار محمد عضو تیم ملی عراق معتقد است که تیمش می‌تواند استرالیا را شکست دهد. هوارمحمد که قرار است پس از جام ملت‌ها برای شرکت در تمرینات استقلال به تهران بیاید درباره بازی با استرالیا گفت: «می‌دانیم که دیدار دشواری برابر استرالیا پیش‌رو خواهیم داشت اما امیدوارم به پیروزی برسیم چرا که توانایی بردن این تیم را داریم. این توانایی را داریم که برابر استرالیا به پیروزی برسیم و راهی مراحل بالاتر شویم.»

اما با اینکه هر دو طرف می‌خواهند در این بازی برنده باشند، تنها یک تیم به نیمه‌نهایی صعود خواهد کرد. هولگر اوزیک که او هم مانند سیدکا آلمانی است، برابر عراق این شانس را دارد که از همه ظرفیت‌های تیمش استفاده کند. بر خلاف گزارش‌ها درباره مصدومیت تیم کاهیل، اوزیک خبرهای مربوط به غیبت این بازیکن در بازی با عراق را رد کرد و گفت: «من می‌توانم به شما اطمینان بدهم که پسرهای ما آماده خواهند بود. آنها می‌خواهند بازی خوبی داشته باشند.» او همچنین درباره تیم کاهیل گفت که روز بازی «قطعا در زمین خواهد بود.»

کاهیل در تمرین‌های اخیر استرالیا، در چند نوبت تمرین نکرده بود. در بازی امروز، آنها تنها برت امرتون را به خاطر محرومیت در اختیار ندارند. اوزیک همچنین درباره بازی با تیم ملی عراق گفت: «من نقطه‌ضعف‌های آنها را نمی‌دانم وتنها می‌شود در طول بازی متوجه آنها شد.»

او همچنین گفت که از بازیکنانش می‌خواهد در این بازی گل‌های بیشتری بزنند. استرالیا بحرین را تقریبا به سختی و با نتیجه یک بر صفر شکست داد، با کره‌جنوبی حریف ایران در یک‌چهارم نهایی یک بر یک مساوی کرد و تیم کم‌تجربه و بدون شانس هند را 4 بر صفر شکست داد. او گفت: «می‌خواهم که چند گل از بازیکنانم در این بازی ببینم.»

این درخواست اوزیک از بازیکنانش، شاید کار را برای عراق سخت کند. سیدکا به‌خوبی این موضوع را می‌داند و می‌داند که به‌صورت بالقوه چه خطری برای آنها دارد؛ «آنها بازیکنان حرفه‌ای زیادی دارند که بیشترشان در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کنند. آنها بلند قد و از لحاظ فیزیکی بسیار قوی هستند.» با این حال تاکید کرد که تیمش با «میزان مناسبی از اعتماد به نفس» به میدان خواهد رفت.

او همچنین به جایگاه عراق در رنکینگ فیفا (98) و فاصله آن با استرالیا اشاره کرد و گفت: «فاصله زیادی بین ماست اما در بازی این فاصله را کم می‌کنیم.»عراق و استرالیا آخرین بار در دور مقدماتی جام‌جهانی 2 بازی با هم انجام داده‌اند که سهم هرکدام یک پیروزی بوده است.

کد خبر 126333

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز