همشهری آنلاین : رئیس دانشگاه علم و صنعت درباره اقدام عملی جهت کاهش طول دوره لیسانس گفت: نمی‌توان در زمینه کاهش طول دوره لیسانس یک نسخه کلی برای کل آموزش عالی پیچید و باید رشته‌ای برخورد کرد.

دانشگاه علم و صنعت

محمدسعید جبل‌عاملی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره دو یا سه ساله شدن طول دوره لیسانس در برخی رشته‌ها گفت: کاهش طول دوره لیسانس امکان‌پذیر است ولی از رشته‌ای به رشته دیگر فرق می‌کند. نمی‌توان در زمینه کاهش طول دوره لیسانس، یک نسخه کلی برای کل آموزش عالی پیچید و باید رشته‌ای برخورد کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا تا کنون کاهش زمان دوره لیسانس در دستور کار دانشگاه علم و صنعت ایران بوده است گفت: تا کنون این موضوع در دستور کار دانشگاه علم و صنعت ایران نبوده بلکه بیشتر به بهینه‌سازی دوره لیسانس توجه شده است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در توضیح بیشتر نسبت به آنچه که تحت عنوان بهینه‌سازی دوره‌های لیسانس در این دانشگاه نامید  گفت: بهینه‌سازی دوره لیسانس را  بهینه‌سازی محتوا می‌دانیم. فکر می‌کنیم اگر محتوای درسی غنی‌تر شود و در صورتی که سرفصل‌های درسی مطابق با شرایط روز تغییر کند دوره‌های کارشناسی نیز کیفی‌تر خواهند شد. 

کد خبر 125240

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز