همشهری آنلاین : رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که اخیرا بر کاهش طول دوره لیسانس در برخی رشته‌ها تاکید کرده بود درباره اقدامات عملی در این زمینه گفت: کار کارشناسی بر روی این موضوع باید در وزارت علوم انجام گیرد، موضوع طرح هم شده و امیدواریم به نتیجه برسد.

حجت‌الاسلام محمدی

حجت الاسلام محمد محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره کاهش زمان مقطع لیسانس گفت: قطعا در برخی رشته‌های دانشگاهی که البته تعداد آنها زیاد هم است واقعا می‌شود که در عرض 2 یا 3 سال دوره کارشناسی را تمام کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: بخاطر عمر جوانانمان و سرمایه عظیمی که برای آنها در این ایام جوانی وجود دارد حتما باید به سمتی برویم که نظام آموزشی دانشگاه‌ها مورد بازنگری قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدیان خاطرنشان کرد: در رشته‌هایی که می‌شود دوره لیسانس را فشرده‌سازی کرد، حتما هر عقل سالمی حکم می‌کند که این فشرده‌سازی صورت گیرد و نگذاریم عمر جوانان‌مان تلف شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه کار کارشناسی بر روی کاهش طول دوره لیسانس باید در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام گیرد، گفت: در برخی رشته‌ها نیز این طور نیست که بتوان مقطع لیسانس را در دو یا سه سال تمام کرد.

وی خاطرنشان کرد: لذا در کاهش طول دوره لیسانس باید به این موضوع توجه شود که مقطع لیسانس در برخی رشته‌ها زمان بیشتری را می‌طلبد.

کد خبر 125209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز