چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: بحران اقتصادی در آمریکا همچنان در حال ضربه زدن به مردم این کشور است، به طوری که شمار ورشکستگان بخش خصوصی آمریکا در سال گذشته به شدت افزایش یافت.

موج ورشکستگی در آمریکا

پایگاه خبری فوکوس آنلاین گزارش داد، مشکل اقتصادی آمریکا موجی از ورشکستگی مصرف کنندگان را در این کشور موجب شده است. آنگونه که موسسه آمریکایی ورشکستگی (ABI) اعلام کرد میزان ورشکستگی بخش خصوصی در سال 2010 میلادی 9 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت.

more  آشنایی با بحران مالی در بازار مسکن آمریکا

به این ترتیب 1.53 میلیون آمریکایی زیر چتر حفاظت از ورشکستگان قرار گرفتند. این بیشترین آمار از زمان تشدید قوانین ورشکستگی در سال 2005 است. آن زمان 2.04 میلیون نفر به مسیر اعلام ورشکستگی وارد شدند. ماه دسامبر 118 هزار و 146 شخص حقیقی اسیر بدهی خود شدند.

امکان افزایش این آمار

این موسسه تخمین زده است که اوضاع ممکن است وخیم‌تر هم بشود. این موسسه پیش بینی کرده است که در سال 2011 تعداد بیشتری در بخش خصوصی اعلام ورشکستگی کنند. ساموئل گردانو (Samuel Gerdano)، رییس ABI گفت دلیل این امر بالا بودن میزان بدهی، رکود درآمد و افزایش مداوم بیکاری است.

نرخ بیکاری در آمریکا به 10 درصد رسیده است. سال 2012 امکان معکوس شدن روند ورشکستگی ها وجود دارد. گردانو گفت: بدهی مصرف کنندگان به تدریج کاهش می یابد. این بدان معناست که خطر اعلام ورشکستگی نیز کاهش خواهد یافت.

کد خبر 124971
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز