همشهری‌آنلاین: نظرسنجی روزنامه یو اس تودی از تداوم بحران اقتصادی در امریکا حکایت دارد بسیاری از تحلیل‎گران اقتصادی درباره احتمال بازگشت امریکا به دوره رکود بزرگ اقتصادی هشدار می‌دهند.

بحران اقتصادی

به گزارش پرس تی‎وی ، پیش بینی‎ها درباره رشد اقتصادی و فرصت‎های شغلی، گمانه‎زنی‎ها در مورد شروع دور دوم رکود اقتصادی در امریکا را بیش از پیش تقویت کرده است.

39 تحلیل‎گر اقتصادی در نظرسنجی که یو. اس. ای تودی انجام داده است، احتمال سقوط امریکا به یک دوره رکود دیگر را 30 درصد عنوان می‌کنند که این آمار در مقایسه با پیش بینی‎های سه ماهه قبل دوبرابر شده است.

بر اساس پیش بینی‎های سه ماه گذشته, احتمال سقوط امریکا به یک دوره رکود دیگر , 15 درصد عنوان شده بود.

اکنون بسیاری از تحلیل‎گران پیش بینی می‎کنند که دولت برای خروج کشور از یک دوره رکود دیگر راه دشواری پیش رو دارد چرا که دیگر ابزارهای مقابله با این روند، از جمله پایین آوردن نرخ بهره و ارائه محرک‎های اقتصادی را در اختیار ندارد.

کارشناسان همچنین هشدار می دهند وارد شدن شوکی دیگر به بازار اقتصاد شکننده از جمله رکود بازار سهام، کشور را بر لبه پرتگاه قرار خواهد داد.

بازار سهام فقط یکی از مسایلی است که کارشناسان درباره آن ابراز نگرانی می‌کنند.

روانشناسان می‌گویند بی ثباتی و ناآرامی بازار، بسیاری ازامریکایی‌ها را مایوس و نگران کرده است.

هم زمان با افزایش نگرانی از اوضاع بازار، روانشناسان به مردم توصیه می کنند که فقط یک بار در روز اخبار اقتصادی را پیگیری کنند و با مشورت با یک برنامه‌ریز مالی و ورزش از موج فشارهای روانی بر خود در این زمینه بکاهند.

بسیاری از تحلیل‎گران اقتصادی ، پیش بینی می‌کنند سقوط امریکا به دور دوم رکود اقتصادی، اجتناب ناپذیر خواهد بود.

این کارشناسان همچنین پیش‌بینی می‌کنند نرخ بیکاری که اکنون در حدود نه درصد است تا سال آینده همچنان ثابت بماند.

more

 آشنایی با بحران مالی در بازار مسکن آمریکا

کد خبر 143358
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز