یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: همزمان با اصلاح قیمت‌ها و امکان برداشت نقدی یارانه‌ها، از اواسط ظهر دیروز صف طولانی مردم در برابر خودپرداز بانک‌ها در تهران و برخی شهرستان‌ها شکل گرفت.

بانک

البته با افزایش ساعت کار بانک‌ها و اطمینان مسئولان بانک‌ها مبنی بر وجود نقدینگی کافی، مشکل خاصی در برداشت یارانه نقدی گزارش نشده است. به گزارش مهر، مردم برای برداشت مبالغ یارانه‌های نقدی از حساب‌های خود جلوی برخی دستگاه‌های خودپرداز صف کشیدند. برخی از شعب بانک‌ها نیز به‌دلیل شلوغی ناشی از مراجعات از مردم درخواست می‌کردند که در خارج از شعبه نوبت را رعایت کنند.

همچنین برخی از افراد نیز به‌دلیل نداشتن کارت‌های بانکی و عدم‌توانایی در برداشت از دستگاه‌های خودپرداز به شعب بانک‌ها مراجعه کرده و خواستار دریافت یارانه‌های نقدی خود شدند اما با وجود این مشکلی در تامین نقدینگی توسط بانک‌ها به‌وجود نیامد.

یارانه نقدی قابل برداشت شد

معاون اقتصادی بانک مرکزی از رفع مسدودی حساب‌های یارانه‌های نقدی، افزایش ساعت کار بانک‌ها تا ساعت 20، اختصاص سود به حساب‌های سرمایه‌گذاری و نحوه تاثیر هدفمندی یارانه‌ها بر تورم و نقدینگی سخن گفت و افزود: بیش از 5 هزار میلیارد تومان به حساب خانوارها واریز شده است.

به گزارش مهر، حسین قضاوی تصریح کرد: وجوهی که تحت عنوان یارانه‌های نقدی به حساب مردم واریز شده از دیروز تابع اراده آنها بوده است که به هر نحوی که می‌خواهند در آن دخل و تصرف کنند. وی از باز بودن شعب بانک‌ها در هفته جاری تا ساعت 18 خبر داد و تصریح کرد: چنانچه در استان‌های مختلف به خدمات برخی از شعب فراتر از ساعت 18 هم نیاز بود، تا ساعت 20 به صلاحدید مدیران عامل بانک‌ها برخی از شعب در طول هفته باز هستند و به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

شماره مراکز ارتباطی بانک‌ها

کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانک‌ها هم اعلام کرد: تمام مراکز اطلاع‌رسانی و ارتباط با مشتریان شبکه بانکی کشور آماده رفع ابهامات مردم درخصوص امور مربوط به دریافت یارانه نقدی هستند.

کد خبر 123538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز