عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در توضیحاتی ابعاد جدیدی از پشت پرده مطالبات بانکی را مطرح ساخت.

غلامرضا مصباحی مقدم

غلامرضا مصباحی مقدم با اعلام اینکه ارزش کل معوقه‌های بانکی بیش از 50هزار میلیارد تومان است، گفت: عموم بدهکارانی که تسهیلات کلان از بانک‌ها دریافت کرده‌اند، بیش از 100 نفر نیستند. وی در گفت‌وگو با خانه ملت افزود: وام‌گیران کلان بانک‌ها، افراد بانفوذ و صاحبان شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ کشور هستند که در بعضی موارد، بیش از 1000 میلیارد تومان از بانک‌ها تسهیلات کمکی برای توسعه تولید دریافت کرده‌اند.

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه تاکنون با پیگیری‌های انجام‌شده، برخی از این وام‌گیران، کل بدهی خود به بانک‌ها را تسویه کرده‌اند، افزود: برخی از بدهکاران نیز با تهیه یک جدول زمانی توافقی با سیستم بانکی بانک‌های وام‌دهنده، مکلف شده‌اند در یک بازه زمانی کوتاه و مشخص، کل بدهی‌های خود را تسویه کنند.

مصباحی‌مقدم با تأیید بر اینکه برخی از بدهکاران کلان بانکی کشور نیز تسهیلات دریافتی را در کشورهای خارجی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ادامه داد: فردی پس از دریافت تسهیلاتی با رقم بسیار بالا از بانک‌های کشور به دبی عزیمت کرده و تاکنون بازنگشته است.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: این فرد در دبی، هم شرکت‌ و هم کارخانه دارد؛ از این‌رو درصورت ادامه بی‌توجهی وی به اخطارهای ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، پلیس بین‌المللی تعقیب این شخص را دنبال می‌کند.

نماینده مردم تهران همچنین افزود: شخصی که پس از دریافت وام کلان از بانک‌های کشور، درخواست تأسیس بانک کرده بود، با پیگیری‌های مداوم مسئولان ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هم‌اکنون به‌طور کامل بدهی خود را تسویه کرده است.وی در پاسخ به این شبهه که چگونه ممکن است برای یک فرد بدهکار با رقم بدهی بسیار بالا، مجوز تأسیس بانک صادر شود؟ گفت: این فرد زمانی مجوز تأسیس بانک را درخواست کرد که هنوز به‌عنوان یک مجرم یا متخلف شناخته نشده بود؛ از این‌رو بدیهی است که وی نیز به‌عنوان یک شهروند حق ارائه درخواست تأسیس بانک و دریافت مجوز در این‌باره را داشته است.

کد خبر 130658

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز