همشهری آنلاین: تروریست‌ها در چابهار پا جای پای یزیدیان گذاشتند و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، برخی کشورهای منطقه نیز در اتفاق افتادن این جنایت، محرک بودند که باید مطمئن باشند خون این شهدا شرایط آنان را تغییر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا ، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به موضوع برکناری منوچهر متکی از وزارت امور‌خارجه پرداخت و گفت: جا دارد که از زحمات وزیر امور‌خارجه تشکر کنیم و حق این بود که چنانچه قصد بر جابجایی بود با حفظ حرمت انجام گیرد نه در حین سفر وزیر امور خارجه در خارج از کشور.

وی حماسه ملت ایران در محرم امسال را نمایانگر غیرت و عزت دینی عنوان کرد و‌گفت: اقدام تروریستی چابهار، صفر و عاشورا را بار دیگر زنده کرد.

لاریجانی با محکومیت اقدام تروریستی تاسوعا در چابهار، افزود: تروریست‌ها در چابهار پا جای پای یزیدیان گذاشتند و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، برخی کشورهای منطقه نیز در اتفاق افتادن این جنایت، محرک بودند که باید مطمئن باشند خون این شهدا شرایط آنان را تغییر می‌دهد و پاسخ آن داده خواهد شد.

رئیس مجلس در ادامه به سران آمریکا در مورد عواقب حمایت از این اقدامات تروریستی هشدار داد و تاکید کرد: ایران ماجراجویی‌های آمریکا را تحمل نخواهد کرد.

وی همچنین در ادامه سخنان خود از نهادهای اطلاعاتی، قوه‌قضائیه، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران درخواست کرد در مورد این موضوع برخورد کنند و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز مستمرا پیگیر این موضوع باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود به موضوع آغاز اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها پرداخت و گفت: اجرای این قانون که از امروز در کشور آغاز می گردد نیازمند عزم ملی و مشارکت همگان است.

لاریجانی همچنین از کمیسیون ویژه تحول اقتصادی درخواست کرد بر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نظارت مستمر داشته باشد و نتایج آن را در اختیار مجلس قرار دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی خواست بر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نظارت مستمر داشته باشند و نتایج آن را در اختیار مجلس قرار دهند.

 

کد خبر 123472
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز