همشهری آنلاین: در رزمایش بزرگ سربازان ولایت برای نخستین بار کاتیوشای 122 میلی متری از سوی تیپ 82 صاحب‌الامر (عج) قزوین مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار سالار آبنوش فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین در این رزمایش تاکید کرد: برگزاری این‌گونه رزمایش‌ها قدرت و توانایی نیروهای بسیج و سپاه کشور را به رخ دشمنان می‌کشد.

وی با اشاره به برخورداری دشمنان ایران اسلامی از تجهیزات نظامی نوین تاکید کرد: کشور ما از امکانات و توان بالای فکری نظامی برخوردار است.

وی در عین حال افزود: برگزاری رزمایش‌های مختلف توسط سپاه تنها از موضع دفاعی انجام می‌شود چراکه کشور ایران هیچ‌گاه هدف حمله نظامی به دشمن را ندارد بلکه خواهان صلح بوده و تنها هدف ما حفظ آمادگی در برابر تهاجمات مختلف دشمن است.

وی در ادامه اجرای عملیات توپخانه، پدافند، عملیات ضد هلی برن و استفاده از کاتیوشای 122 میلی متری را از جمله اقداماتی که توسط این نیروها در این رزمایش اجرا می‌شود عنوان کرد.

سرهنگ ابوالحسن کبیری، فرمانده تیپ 82 صاحب الامر (عج) قزوین نیز درباره این رزمایش گفت: چهار گردان امام حسین (ع) به همراه یگان‌ها و گردان‌های مختلف عملیات ستون کشی و تخلیه پادگانی را در این رزمایش اجرا می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر اجرای عملیات ضد هلی برن (عملیات متحرک هوایی)، عملیات تاخیری در کنار عملیات پدافند عامل و غیرعامل و نیز تک شبانه در این رزمایش اجرا خواهد شد.

گفتنی است رزمایش سربازان ولایت در منطقه عمومی لوشان تا یازدهم برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 119558
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز