همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از شلیک موفقیت‌آمیز نسل جدید موشک فاتح 110 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران با اعلام آزمایش موفقیت‌آمیز نسل سوم موشک فاتح 110 اظهار داشت: به کار‌گیری سیستم هدایت و کنترل بسیار دقیق. این موشک را قادر می‌سازد با دقت بالا به اهداف مورد نظر اصابت کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه نسل سوم موشک فاتح 110 به دست متخصصان داخلی صنایع هوا فضایی وزارت دفاع طراحی و تولید شده و از هیچ یک از موشک موجود دنیا الگوبرداری نشده است، افزایش برد، افزایش دقت، کاهش زمان مورد نیاز برای استقرار و پرتاب و سهولت در نحوه انبارداری در مناطق مختلف آب و هوایی را از ویژگی‌های نسل جدید موشک فاتح 110 عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس محموله‌های نسل جدید موشک فاتح 110 به نیروهای مسلح تحویل داده خواهد شد ،تصریح کرد: قدرت موشکی نیروهای مسلح با بکارگیری این موشک به نحو چشم گیری افزایش می‌یابد.

وزیر دفاع فاتح 110 را سطح دیگری در عرصه علم و فناوری دفاعی و نماد دیگری از تحریم شکنی و تهدیدزدایی دانست.

وحیدی در خصوص در اختیار گذاشتن موشک‌های جدید به کویت از سوی آمریکا گفت: موشک‌های ما مربوط به کویت نبوده ،چرا که کویت برای ما تهدیدی به شمار نمی‌آید و کاری که آمریکا در منطقه می‌کند در راستای همان پروژه ایران هراسی است.

وی در این خصوص که بعد از اینکه روسیه اعلام کرد اس 300 به ایران تحویل نمی‌دهد قرار است این موشک در داخل طراحی شود،گفت: این موضوع در دستور کار است.

 

کد خبر 114771
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز