گروه سیاسی: نیروهای مسلح کشورمان در سی امین سالروز حمله متجاوزانه رژیم بعث عراق، نظم و یکپارچگی و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشتند.

نیروی نظامی

در تهران نیز یگان‌های نظامی کشورمان از ضلع شمالی حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب، مراسم رژه را شروع کردند.
در این مراسم سردار سرلشکر حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، فرماندهان نیروهای مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر مسئولان لشکری و کشور حضور داشتند و از رژه سربازان همیشه در صحنه یگان‌های نیروهای مسلح سان دیدند.

نمایش آخرین دستاوردهای دفاعی

آخرین تجهیزات و دستاوردهای دفاعی کشور در حضور دوربین‌های خبری رسانه‌های دنیا به نمایش درآمد.
به نوشته فارس با نمایش 20 موشک بالستیک، رکورد حضور موشک‌های بالستیک در رژه‌های نیروهای مسلح، روز گذشته شکسته شد.

در این مراسم، 4 موشک زمین‌به‌زمین سوخت جامد سجیل با برد 2 هزار کیلومتر، 4موشک زمین به زمین سوخت مایع قدر 1، 8 موشک از خانواده موشک‌های شهاب و 4موشک زمین به زمین فاتح 110 که در مجموع 20 موشک بالستیک می‌شوند، نمایشی خیره‌کننده و پرقدرت داشتند.

حضور این تعداد موشک بالستیک، نشان از تولید انبوه و حضور پرتعداد این سامانه‌ها در نیروهای مسلح است که نسبت به دیگر رژه‌ها، رکوردی قابل‌توجه به حساب می‌آید.نمایش انواع تانک‌ها و همچنین هواپیماهای بدون سرنشین صاعقه، شاهین، مهاجر، سهند و بالگرد غزل از دیگر برنامه‌های رژه روز گذشته بود. همچنین ماکت ناوشکن جماران و سابحات و موشک‌های دریایی نور، نصر 1، نازعات و کوثر و شهاب و اژدر والفجر 2 نیز از مقابل جایگاه عبور داده‌شد.

هواپیمای بدون سرنشین ابابیل 2 با لانچر در رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سالروز آغاز هفته دفاع مقدس به نمایش در آمد. جت بمب افکن بدون سرنشین کرار و همچنین هواپیمای بدون سرنشین شناسایی هدهد در رژه نخستین روز از هفته دفاع مقدس به نمایش درآمدند.

چتربازان یگان‌های هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به انجام عملیات نمایش هوایی پرداختند.پیش از عبور تجهیزات، یگان‌هایی از سپاه با نوع جدیدی از رژه از مقابل جایگاه عبور کردند و نیز یگان‌هایی از نیروهای بسیجی مرزنشین از اقوام مختلف با لباس‌های محلی از مقابل جایگاه رژه رفتند.

تشکر فیروزآبادی

در غیبت محمود احمدی‌نژاد، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سخنران مراسم رژه سی امین سالروز آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران بود.
سردار سرلشکر حسن فیروزآبادی گفت: بنده به نمایندگی از نیروهای مسلح و رزمندگان اسلام به خاطر بزرگداشت امام و به خاطر بزرگداشت رزمندگان دفاع مقدس از همه مسئولان، برنامه‌ریزان، رسانه‌ها، صداوسیما، نویسندگان، گویندگان، هنرمندان، تصویربرداران، فیلمسازان، مداحان، ذاکران، شاعران و همه کسانی که با اخلاص و استقامت برای بزرگداشت ارزش‌های امام، اسلام و حماسه دفاع مقدس تلاش می‌کنند سپاسگزارم.

رونمایی از نسل دوم ناوشکن جماران

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نسل دوم ناوشکن جماران، نسل دوم ناوچه‌های سینا و نسل جدید انواع زیردریایی‌ها به‌زودی رونمایی می‌شوند و به بهره‌برداری خواهند رسید.امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، بعد از ظهر دیروز در حاشیه مراسم رژه سی امین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران افزود: ما آمادگی بازدارندگی کامل نسبت به تمامی تهدیدات کشورهای غربی از جمله تهدیدات رژیم صهیونیستی را دارا هستیم.

فرمانده کل ارتش همچنین درخصوص پروژه ایران هراسی نیز که توسط بیگانگان در منطقه تبلیغ می‌شود گفت: همیشه اعلام کرده‌ایم که ما مسلمان هستیم و همسایگان ما نیز کشورهای مسلمانی هستند اما نمی‌توانیم به‌خاطر شایعاتی که ابرقدرت‌ها ایجاد می‌کنند، توانمندی خود را کم کنیم.

وی ادامه داد: همینطور که دشمن اعلام کرده از توانمندی نظامی ما نگرانی دارد ولی ما اعلام می‌کنیم که توانمندی ما بازدارنده و برای مقابله با نیروهای فرامنطقه‌ای است.

کد خبر 116702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز