سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

30 سال پس از تجاوز رژیم بعث عراق به خاک جمهوری اسلامی ایران، امروز نیروهای مسلح کشورمان در مراسم رژه مشترک حضور پیدا کرده و اقتدار نظامی کشورمان را در مقابل دوربین‌های رسانه‌های دنیا به نمایش می‌گذارند.

دفاع

این مراسم از ساعت 7 صبح در تهران از ضلع شمالی حرم مطهر امام راحل (ره) و به‌طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.براساس روال معمول هر سال در این مراسم تسلیحات و تجهیزات نظامی جدید در حضور مسئولان کشوری و لشکری، وابستگان نظامی کشورهای خارجی و همچنین خبرنگاران داخلی و خارجی به نمایش در خواهد آمد.

سردار ذبیح‌الله نامور، رئیس ستاد برگزاری رژه 31 شهریور نیروهای مسلح درباره برنامه‌های نخستین روز از هفته دفاع مقدس گفت: انجام رژه توسط یگان‌هایی با تعداد 33 در 36 برای نخستین بار و همچنین چتربازی 2 نفره از جمله برنامه‌های ویژه رژه نیروهای مسلح است.

وی هواپیمای بدون سرنشین کرار، موشک‌های سجیل، قیام و فاتح 3 را از جمله نوآوری‌ها و تجهیزاتی دانست که امسال برای نخستین بار در مراسم رژه 31‌شهریور نمایش داده می‌شوند.نامور به غیبت رئیس‌جمهور در مراسم رژه امسال به‌دلیل حضور وی در نیویورک اشاره کرد و گفت: معمولا در نبود رئیس‌جمهور مقام ارشد ستاد کل نیروهای مسلح سخنرانی خواهد کرد که در این خصوص هماهنگی‌های لازم انجام شده و احتمالا سرلشکر فیروزآبادی به‌عنوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سخنران مراسم رژه امسال خواهد بود.

وی در گفت‌وگو با فارس خاطرنشان کرد: همچون برنامه‌های گذشته رژه نیروهای مردمی و بسیج با لباس‌های محلی و شعارهای خاص خود در مراسم رژه امسال اجرا خواهد شد.

پیام فرمانده ارتش

امیر سرلشکر عطاء‌الله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیامی به مناسبت آغاز سی امین سالگرد دفاع مقدس یاد و خاطره حماسه‌آفرینی رزمندگان اسلام و شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی را گرامی داشت.

در این پیام آمده است: هفته دفاع مقدس بیانگر کارنامه درخشان ایستادگی، رشادت و جانفشانی‌های مردم سلحشور میهن اسلامی همراه با ارتشی قهرمان و سپاه پاسداران فداکار و بسیج خدمتگزار و ایثارگر است.

این ایام یادآور خاطرات افتخارآمیز و فراموش‌نشدنی ملت بپاخاسته‌ای است که با اتکا به قدرت لایزال الهی و تحت زعامت رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(قدس سره)، با عزمی پولادین و اراده‌ای خلل‌ناپذیر و بدون هیچ وابستگی به قدرت‌های جهانی 8 سال از مقاطع سنگین و سرنوشت‌ساز تاریخ ایران اسلامی را با افتخار و عزت هرچه تما‌م‌تر پشت سر گذاشتند و در این آزمایش الهی با سربلندی اذان آزادی و استقلال را از بلندای گلدسته‌های ایمان و ایثار بر گوش جهانیان طنین‌انداز شدند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: ارتش فداکار که مزین به لقب پرافتخار کلمه طیبه از سوی فرمانده فرزانه و نایب بر حق امام زمان خویش است توانسته است در سایه رهبری هوشمندانه معظم‌له پس از پایان جنگ تحمیلی تاکنون گام‌های ارزشمندی را در مسیر ارتقای توان رزمی جهت تحقق آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران طی کند و به پیروی از قرآن کریم و تأسی از مقتدای خود، با همت مضاعف و کار مضاعف به سطحی از توانمندی، اقتدار و بازدارندگی در دفاع از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی میهن اسلامی دست یابد که اندیشه هرگونه تجاوز را از اذهان دشمنان خدا و سرزمین اسلامی بزداید.

کد خبر 116616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز