همشهری آنلاین: بیلبوردهای تبلیغاتی دیجیتالی مورد آزمایش در ژاپن به دوربین‌هایی مجهز شده‌اند تا با شناسایی جنسیت و سن رهگذران، پیام‌های تبلیغاتی مناسب آن‌ها را نمایش دهند.

این روزها استفاده از شیوه های موثر و منحصر بفرد برای تبلیغات به یک برگ برنده برای شرکت ها و موسسات تبدیل شده است. در چنین رقابتی مسلما برنده کسی است که بتواند تبلیغات کالا یا خدمات خود را در معرض دید افرادی قرار دهد که به طور بالقوه در گروه مشتریانش جای دارند.

 در این میان ژاپنی ها شیوه ای را آزمایش می کنند که برای بیلبورد های تبلیغاتی دیجیتالی طراحی شده است. در این شیوه این بیلبوردها به دوربین‌هایی مجهز شده‌اند تا با شناسایی جنسیت و سن رهگذران، پیام‌های تبلیغاتی مناسب آن‌ها را نمایش دهند.

به گزارش ایسنا، این فن‌آوری بخشی از پروژه‌ای است که در حال حاضر در مرحله آزمایشی به‌سر می‌برد.

کنسرسیومی متشکل از 11 شرکت راه‌آهن، پروژه پایلوت یک ساله‌ای را در ماه گذشته آغاز کردند و 27 نمایشگر تبلیغاتی بزرگ را در ایستگاه‌های راه‌آهن در توکیو نصب کردند.

به گفته سخنگوی این پروژه، دوربین‌های به‌کار گرفته شده در این نمایشگرها می‌توانند جنسیت و سن تقریبی افراد را حتی اگر شخص از جلوی آن‌ها رد شود و دست کم برای چند ثانیه به نمایشگر نگاه کند، تشخیص دهند و با تحلیل شدن اطلاعات برای مکان‌های مختلف، شرکت‌ها می‌توانند تبلیغات تعاملی را تهیه کنند که مطابق با علاقه افرادی است که در وقت معینی از ایستگاه استفاده می‌کنند.

این فن‌آوری از نرم‌افزار تشخیص چهره استفاده می‌کند تا سن و جنسیت رهگذران را شناسایی کند. اداره‌کنندگان این نمایشگرها برای اینکه خیال طرفداران حفظ حریم خصوصی را راحت کنند، قول داده‌اند تصاویر مذکور را ضبط نخواهند کرد و تنها از اطلاعات مربوط به گروه‌های مردم استفاده می‌کنند.

کد خبر 111753

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز