جمعه ۲۵ تیر ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه 25 تیر ماه 89 در تهران به امامت حجت‌الاسلام صدیقی در دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز گفت: هدف از جنایت تروریستی زاهدان، تحت الشعاع قرار دادن شکست و فضاحت آمریکا در ماجرای شهرام امیری است.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی افزود: با جنایت اخیر در زاهدان بار دیگر دست پلید آمریکا از آستین، آدم های جاهل خود فروخته بیرون آمد. وی گفت: در موضوع شهرام امیری حیثیت آمریکا بر باد رفت زیرا کشوری که از تمدن دم می‌زند به علت عناد با کشور ما هیچ کاری از او ساخته نبود به جز این که با اقدام سخیف و رذیلانه خود دانشمند ما را بدزدد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: این موضوع حیثیت اطلاعاتی آمریکا را بر باد داد، و اقتدار این کشور را زیر سوال برد و با افشاگری‌ها معلوم شد آمریکا کشوری بسیار رده پایین است. وی اضافه کرد: شکست در ماجرای شهرام امیری برای حقارت آمریکا و ضعف بنیه اطلاعاتی، سیاسی و بینشی این کشور در عرصه بین‌المللی کافی است.

 خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه دوم با تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین سالروز میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) به روز جانباز اشاره کرد و گفت: افتخار ما این است که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای جانباز هستند. وی افزود: بسیاری از جانبازان صبور ما در پشت جبهه هم افتخاراتی در حوزه‌های علمی، اقتصادی و فناوری برای کشور خلق کرده‌اند و همچنان در رأس افتخارات ایران اسلامی می‌درخشند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: جانبازان ما سندهای مظلومیت و حقانیت کشور ما و سند جنایت آمریکا و قدرت‌های فاسد هستند. خطیب نماز جمعه تهران همچنین با تبریک روز پاسدار گفت: پاسداران به حق پیروان امام حسین(ع)، جان برکف، عاشق و پیرو واقعی ولایت هستند. حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: پاسداران قبل از جنگ در مقابله با شرارت‌ها و توطئه‌های داخلی ایفای نقش کردند و بر ملت و تاریخ حق دارند. وی اضافه کرد: پاسداران در دوران دفاع مقدس هم به عشق دیدار امام حسین(ع) و برای دفاع از کیان ایران اسلامی به عرصه‌های نبرد رفته بودند و حماسه‌هایی آفریدند که مانند آن در تاریخ بشر جز در حادثه کربلا دیده نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: سپاه نیرویی نظامی نیست بلکه نیرویی فرهنگی، اخلاقی و عرفانی است، سپاهیان تبلور امامت امام راحل هستند. وی افزود: پاسداران امروز احیاگران سنت امام حسین(ع) در عاشورا و سنت شهادت هستند. حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اضافه کرد: سپاهیان انسان‌هایی قدرتمند و با عظمت هستند که با همه امکانات در برابر هر دشمن و هر سلاح همواره در مصاف هستند، خم به ابرو نیاوردند و عقب نشینی هم نکرده اند. وی گفت: پاسداران، نیروهایی فرهنگی - ارزشی و مرزبان انقلاب اسلامی با هویت معنوی و اسلامی آن هستند به همین علت در تطبیق خود با زمان در عرصه فناوری، سازندگی و تربیت بنیه دفاعی انعطاف پذیرند.

 حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: سپاهیان همواره در صحنه حاضرند و به همان اندازه که نقش آنان برای اسلام و مسلمین اهمیت دارد با بغض دشمنان مواجه می‌شوند.

امام جمعه موقت تهران، نقش سپاه را در پاسداری از انقلاب مانند شورای نگهبان عنوان و اضافه کرد: شورای نگهبان در مواقع انتخابات همچون صافی‌هایی عمل می‌کند که اگر در این عرصه نبودند هرج و مرج ایجاد می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: اگر شورای نگهبان نبود هر شخص بی‌صلاحیتی می‌توانست برای چپاول اموال ملت سرمایه گذاری کند و رأی بیاورد. خطیب نماز جمعه تهران گفت: به علت آن که این نهاد کشور ما را در جنبه‌های معنویت، اسلامیت و سیاست نگهبانی می‌کنند همواره با بهانه‌جویی‌ها و جوسازی‌های کسانی مواجه است که اسلامیت نظام را نمی‌پسندند و حکومت علی (ع) و اولاد علی را با وجود ناپاک خود سازگار نمی‌بینند.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به لزوم اصلاح الگوی مصرف افزود: صرفه‌جویی مردم به ویژه در مصرف نیرو باید در نهایت دقت باشد. وی با تاکید بر برنامه‌ریزی دولت برای اصلاح الگوی مصرف اضافه کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، جراید و رسانه ملی باید در این زمینه برنامه‌ریزی کنند تا جامعه را به مسیر پیامبر اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) که مسیرشان آلوده نشدن به امور دنیا بود سوق دهند.

کد خبر 111668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز