همشهری‌آنلاین: نماز جمعه دومین هفته مرداد ماه به امامت آیت‌الله کاشانی در محل دانشگاه تهران برگزار شد.

امامی کاشانی

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با بیان این مطلب تصریح کرد: این انسجام اقتصادی وظیفه‌ ماست. در واقع این امر اصلی است که کشور اسلامی به سرمایه‌گذاری داخلی احتیاج دارد و شما ‌باید احتیاج دین خود را پاسخ دهید.

خطیب این هفته‌ نماز جمعه تهران با بیان این‌که امروز روز انسجام است، انسجام اقتصادی را بسیار بااهمیت دانست و بیان کرد: الان که دشمن مساله تحریم را مطرح می‌کند وظیفه داریم انسجام خود را حفظ کنیم و در داخل کشور سرمایه‌گذاری کنیم.

وی هم‌چنین با اشاره به مساله هسته‌یی گفت: سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده است که ما حاضریم مذاکرات وین را ادامه دهیم. سخنگوی وزارت خارجه‌ ما هم گفته است که توافق قبلی روی میز ماست. در همان اجلاسی هم که در تهران برگزار شد، این‌ها با این‌که به این اجلاس ترغیب شده بودند اما بعد متمایل به قطعنامه دیگری گشتند. باید به دنیای استکبار بگویم که با این کارها ناامنی را در دنیا بیشتر می‌کنید. این‌قدر خود را سیاه و بی‌اعتبار نکنید.

امامی کاشانی ادامه داد: حرف ایران این است که ما برای صنعت و دارو نمی‌توانیم از خارج کمک بگیریم و این انرژی برای صنعت و داروست و ایران حسن نیت خود را نشان داده است و دنیا بداند این همه دروغ، شما را به جایی نرسانده و از این به بعد هم به جایی نمی‌رساند.

خطیب موقت این هفته نماز جمعه تهران گفت: ما در چنین شرایطی وظیفه داریم انسجام سیاسی و اقتصادی خود را حفظ کنیم و به نظامی که موازین آن بر اساس اسلام است کمک کنیم.

امامی کاشانی در بخش دیگری از خطبه‌ها یاد اولین امام جمعه تهران، آیت‌الله طالقانی را گرامی داشت و درباره اولین نماز جمعه اظهار کرد: از روایات این‌چنین به دست می‌آید اولین کسی که نماز جمعه را برپا کرد مصعب ابن عمیر بود. به پیامبر الهام شد که یک روز را برای اجتماع غیر از روزهای یهود و نصارا قرار دهد و چون این جوان در کنار پیامبر بود استنباط بنده این است که همان چیزی که به پیامبر الهام شد، پیامبر به او گفت که چه کار کند.

وی ادامه داد: از این‌جا می‌توان گفت که پیامبر با عده‌ای جوان کار می‌کرد و بنابراین شما جوان‌ها می‌توانید در آینده‌ کشور تاثیرگذار باشید و این ارزش جوانی خود را از دست ندهید. جوانی را در بیکاری یا برای نظام و انقلاب حرف زدن از دست ندهید. این حرف‌ها را رها کنید و ببینید کشور در چه شرایطی است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان حدیثی از امام صادق (ع) اظهار کرد: خداوند در روز جمعه دعا را محقق می‌کند، برای این‌که ارزش روز جمعه را بگوید. پس نماز جمعه و روز جمعه مهم است. در کل کشور به نماز جمعه بیشتر اهمیت دهید؛ زیرا با این کار دشمن را از خود مایوس‌تر می‌کنید.

امامی کاشانی در خطبه اول نماز با اشاره به سالروز ولادت امام عصر (عج) و هم‌چنین با بیان حدیثی در زمینه قضاوت، اظهار کرد: امام زمان (عج) در زمان حکومت خود به علم خود عمل خواهد کرد و به بین و شاهد و قسم اعتنا نخواهد کرد. یعنی همان مسائلی که در آیین دادرسی و دادگستری ماست. در واقع امام عصر (عج) اسلام را به تمام واقع پیاده خواهند کرد.


وی افزود: در عصر حکومت حضرت، تحول مهمی ایجاد خواهد شد که از همه تحولات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بالاتر بوده و آن تحول اخلاقی است. در واقع این تحول اخلاقی، آن‌چنان مورد توجه حضرت است که در گذشته این‌گونه نبوده است. یعنی در عصر پیامبر و ائمه اطهار نیز چنین نبوده؛ در صورتی که این بزرگان به اسرار انسان‌ها آگاه بودند.

امامی کاشانی با بیان این‌که در زمان حضرت تمامی اقوام و فرهنگ‌های مختلف باید صادقانه زیر خیمه امام عصر (عج) بیایند، گفت: در زمان حضرت وقتی افراد می‌آیند و اعتراف می‌کنند باید راست بگویند؛ چون دیگر مانند زمان پیامبر یا حضرت علی (ع) نیست که با منافق مدارا کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که بقای جامعه وقتی است که با صدق و راستی حرکت کند، گفت: صدق به فطرت‌ها مربوط است و انسان بر اساس فضیلت و راستی ساخته شده است. ما در دادگاه‌های خود کارشناس و قضات خوب و شریفی داریم، ولی ناله‌ها از کارشناسی‌های غلط بلند است و در پرونده‌ها آه و ناله از حکم غلط بلند است که این آه به دامن قاضی، دادرس یا کارشناس برمی‌گردد و این نشان می‌دهد که باید به این کار پرارزش توجه بیشتری کرد. البته باید گفت که این هم حرف ناتمامی است که در حکومت امام عصر (عج) دادگستری تعطیل می‌شود و فقط به باطن انسان‌ها نگاه می‌کنند.

امامی کاشانی هم‌چنین با بیان حدیثی از امام باقر (ع) تاکید کرد: دادگستری و دستگاه قضایی باید بداند که صدق در تمام کارها بسیار ارزش دارد و امام عصر نیز به این مساله بسیار اهمیت خواهند داد و دادگستری در عصر امام زمان از صداقت بی‌نظیری برخوردار خواهد بود.

کد خبر 112602
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز