چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی درباره محاصره سواحل لبنان هشدار داد و تهدید کرد

که در صورت محاصره سواحل و بنادر لبنان تمامی کشتی‌ها راهی بنادر فلسطین اشغالی در تیررس موشک‌های حزب‌الله خواهد بود.

به گزارش فارس، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله طی سخنانی در جشن دهمین سالروز پیروزی مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان که در مجتمع سیدالشهداء در حومه جنوبی لبنان ایراد کرد و سخنان وی به طور مستقیم از شبکه‌های عرب‌زبان از جمله العالم، المنار و شبکه خبری الجزیره قطر بخش شد، در آغاز سخنرانی خود با سلام و درود به روح پاک شهدای مقاومت، آزادی و پیروزی در لبنان بویژه سید "عباس موسوی "، "راغب حرب" و حاج رضوان (عماد مغنیه) از اهالی جنوب لبنان بویژه مناطق مرزی بدلیل حضور گسترده در انتخابات [شوراهای شهری] با وجود مانورهای رژیم صهیونیستی و تلاش برای ایجاد رعب و وحشت، تقدیر و تشکر کرد و نیز از تمامی لبنانی‌ها به خاطر اجرای موفقیت‌آمیز مرحله اول و دوم انتخابات شهرداری تشکر کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنانش با اشاره به تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 1982 تصریح کرد که یورش اسرائیل به لبنان در این سال بخشی از طرح آمریکا و اسرائیل در سطح منطقه بود که در سال 2000 این طرح فرو ریخت و آنها دائما جایگزین‌هایی برای این طرح‌های شکست خورده دارند و از جمله عناصر این طرحی که ناکام ماند و پس از مدتی از سوی برخی اسرائیلی‌ها فاش شد این بود که آیا در سال 1982 طرحی را برای ساخت شهرک‌های اسرائیلی در جنوب لبنان پس از گذشت یکسال از اشغالگری آماده کرده بودند اما این طرح در ماه‌های نخست با خون شهدا و بویژه شهادت‌طلبان ناکام ماند و همه ما به یاد داریم که سال اول اشغالگری اسرائیل در لبنان سالی مملو از عملیات جهادی در بیشتر مناطق و از سوی احزاب و جنبش‌های زیادی بود.

سیدحسن نصرالله در ادامه افزود: از سال 1982 تا 2000 اراده، صبر، جهاد، خون، شهدا و زخمی و اسیر بود و در تمامی این موارد با صبر مقابله کردیم و ما از ابتدا از پیروزی آتی سخن می‌گفتیم و برخی‌ها در لبنان جهان عرب ما را به تمسخر می‌گرفتند و زمانیکه سید عباس موسوی در سال 90 و 91 بشارت داد که اسرائیل ساقط شده و با خواری از لبنان خارج خواهد شد برخی‌ها این مواضع را به باد تمسخر گرفتند اما سال 2000 آمد و پیروزی تاریخی و بزرگ نیز با آن فرا رسید و من از همه شما و همه لبنانی‌ها و کل جهان سوال می‌کنم که چه کسی پیش‌بینی می‌کرد که اسرائیل سال 2000 خارج شود و چه کسی این سناریو و خواری و حقارت را پیش‌بینی می‌کرد حتی برخی‌ از فرماندهان ارشد اسرائیل گفتند که ما خارج شدیم در حالیکه دم خود را بین پاهایمان می‌کشیدیم این سناریو از دیدگاه خیلی‌ها نزدیک به رویا و اوهام و آرزوهای دست‌نیافتنی بود اما دیدید که در مقابل چشمان شما محقق شد.

دبیرکل حزب الله لبنان سپس به 4 عوامل این پیروزی اشاره کرد و اظهار داشت: چندین عامل اساسی به این پیروزی منجر شد: نخست اراده مردم، پایداری ساکنان و تحمل آنها در کنار مقاومت بود، سخن ما در مورد اجماع مردمی نیست بلکه در مورد اکثریت است زیرا اجماع هیچگاه وجود نداشته است، دوم ثبات سیاسی و امنیتی در کشور و استقرار ارتش در تمامی مناطق و آرامش صحنه‌های داخلی بود که این از مهمترین ستون‌های ارتش بود، و سوم همکاری و هماهنگی بین مقاومت و ارتش و توزیع نقش‌ها بود به گونه‌ای که مقاومت در کار ارتش دخالت نداشت و حضور آن سری بود و چهارم پایداری قدرت سیاسی در لبنان در مقابل فشارها و ارعاب‌های آمریکا و نیز حمایت سوریه و جمهوری اسلامی ایران بود که ما به این حمایت‌ها افتخار می‌کنیم و از آن تشکر و قدردانی می‌کنیم و عامل اصلی نیز مقاومت ایثارگر و جهادی و پایدار در مقابل دشمن بود.

 سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود با انتقاد از مواضع برخی از حکام عرب در قبال مقاومت گفت: برخی طرف‌های رسمی عربی پیش از ماه مه سال 2000 با اسرائیل تماس گرفته و از آن درخواست کرده بودند که بدون قید و شرط از لبنان عقب‌نشینی نکند و این عجیب نیست زیرا ما به طور یقین می‌دانیم که در سال 2006 برخی اعراب با اسرائیلی‌ها تماس گرفتند و گفتند که جنگ را متوقف نکنید تا حزب‌الله و لبنان پیروز نشوند. متاسفانه بعضی از گروه‌های داخلی نیز از این موضوع حمایت کردند اما ما توجهی به این موضوع نداریم و می‌گوئیم که ما این کشورها و رفتارهای آنها را خوب می‌شناسیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: از سال 2000 تا 2010 حوادث بزرگی در جهان، منطقه، لبنان و فلسطین رخ دادند اما می‌توان گفت که بسیاری از مسائل و اوضاع تغییر کردند، طرح‌های بزرگی شکست خوردند و یا اینکه در حال شکست هستند، لبنان و سوریه در دایره اهتمام بین‌المللی و منطقه‌ای هستند، در وضعیت کنونی کسی نمی‌تواند منکر شود که اسرائیل در وضعیت شدید نگرانی و پریشانی بسر می‌برد و این را رهبران اسرائیلی و مطبوعات اسرائیل می‌گویند، آنها به وجود چالش‌های حقیقی، جدی و بزرگ اعتراف کردند و به همین دلیل از آموزشی به آموزش دیگر و از مانوری به مانور دیگر منتقل می‌شود و این هزینه‌های اقتصادی، روحی و روانی زیادی دارد اما دشمن خود را ناچار به استفاده از تجربه‌های جنگ جولای 2006 می‌داند و این مانور تحول 4 نیز در همین راستا است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به انجام مانورهای تحول 1 و2 و3 و4 رژیم صهیونیستی پس از جنگ 2006 اشاره کرد و افزود: چرا اسرائیل برای اولین بار در تاریخ خود مبادرت به انجام چنین مانورهائی می‌کند؟ زیرا این از نتایج جنگ جولای 2006 است. اسرائیل 4 رزمایش برگزار کرده است تا به افکار عمومی بگوید اگر مورد حمله قرار گرفتیم چگونه مقاومت و از خود دفاع کنیم این جای بسی سوال است. برخی موارد به شهروندانشان می‌گوید که ممکن است برخی از شهرهای بزرگمان مورد حمله قرار بگیرد بنابراین با این اظهارات رزمایش برپا می‌کنند.

نصرالله ادامه داد: چرا سران اسرائیل می‌گویند که ما مجبوریم رزمایش برگزار کنیم زیرا آنها از جنگ 33 روزه ترسیده‌اند و فهمیده‌اند که باید از خود دفاع کنند.

وی خطاب به صهیونیست‌ها گفت: اگر شما ما را آواره کنید ماهم شما را آواره می‌کنیم. اگر شما به ما حمله کنید ما هم به ‌شما حمله می‌کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان جبهه داخلی رژیم صهیونیستی را شکننده توصیف کرد و اظهار داشت: صهیونیست‌ها باید بدانند که جبهه داخلی اسرائیل دیگر اطمینانی به خود ندارد. آنها تنها می‌خواهند به شهروندان خود و جریان‌های داخلی خود اطمینان بدهند که این رزمایش‌ها مفید است اما آنها می‌دانند که جبهه داخلی اسرائیل دیگر آن اطمینان را ندارد. آنها علاوه بر این با مشکلات اقتصادی روبرو هستند. آنها با تمام رزمایش‌هایی که انجام می‌دهند هیچ امنیتی ندارند ، سران صهیونیسیت "نتانیاهو " و "باراک " بارها گفته‌اند که ما از جنگ استقبال نمی‌کنیم و نمی‌خواهیم وارد جنگ با لبنان در جبهه شمالی و جنوبی شوند، اینها موضوعات مثبت جنگ 2006 است.آنها می‌خواهند به مستعمره‌های خود و شهرک‌نشیان اطمینان دهند تا آنها نگران نباشند اما تمام شهرکنشینان اسرائیلی با نگرانی روبرو هستند. این نگرانی اسرائیلی‌ها از کجا نشات می‌گیرد؟ این موضوع از مقاومت نشات می‌گیرد. وجود اراده و ثبات در مقاومت آنها را وادار به نگرانی کرده است. آن چه که بیش از همه اسرائیلی را نگران می‌کند قدرت موشکی و توان نظامی مقاومت است. اسرائیل تلاش می‌کند آمریکا، آفریقا و تمامی این مناطق را تشویق می‌کند که مبادا سلاح به مقاومت برساند تلاش می‌کنند مانع از سفر مقامات خارجی به لبنان شوند تا مبادا قدرت ما بیشتر شود.

سیدحسن نصرالله در ادامه سخنانش به تهدیدات رژیم صهیونیستی برای جنگ علیه لبنان اشاره کرد و تصریح کرد: هدف مسئولان اسرائیلی از این تهدیدات ارعاب مردم است اما در داخل این رژیم دشمن مجبور شد به مردم اسرائیل اطمینان دهد، نگرانی اسرائیل از وجود اراده مقاومت فرهنگی، سیاسی، نظامی، امنیتی و میدانی در فلسطین، سوریه، لبنان و ایران است، می‌دانند کسانی‌ هستند که برای روزی از روزها آماده و مجهز می‌شوند و بیشتر ترس آنها از توان موشکی است و به همین دلیل می‌بینیم که اسرائیل در حالیکه به برگزاری مانور مبادرت می‌کند با اعزام هیئت‌هائی به سراسر جهان با ارائه مشوق‌هائی به آنها می‌خواهد از فروش سلاح این کشورها به کشورهای بازدارنده ممانعت کند زیرا ترس از این دارد که سلاح‌ها به دست مقاومت برسد.

نصرالله در بخش دیگری از سخنان به موضع‌گیری سعدالحریری نخست وزیر لبنان اشاره کرد و موضع‌گیری وی را موضع‌ رسمی دولت لبنان دانست و افزود: همانطور که رئیس جمهور لبنان که موضع رسمی لبنان است و موضع شخصی یک فرد نیست ، در حال حاضر موضع رسمی لبنان که نخست وزیری ‌آ‌نرا اعلام کرده است بیانگر تائید اغلب لبنانی‌ها است این موضعی است که مورد اتفاق تمامی لبنانی‌ها ست و اجماعی در مورد آن وجود دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان با استقبال از سخنان اخیر بشار اسد رئیس جمهور سوریه در حمایت از مقاومت گفت : چند روز قبل بشار اسد رئیس جمهور سوریه سخن شفافی داشتند امیدوارم که همه مسئولان چنین واضح صحبت کنند. وی می‌گوید که دنیا به سوریه توجه دارد زیرا سوریه از مقاومت حمایت می‌کند . سوریه و مقاومت در سراسر لبنان زنده هستند اما متاسفانه خیلی‌ها به این موضوع توجه نمی‌کنند. آنچه باید گفت این است که لبنان خیلی مهماندوست است و ما افتخار می‌کنیم که لبنان بدون اینکه هیچ چیز معدنی داشته باشد مورد توجه جهانیان است . ما افتخار می‌کنیم که لبنان توانسته است توجه بسیاری از مقامات جهان را به خود جلب کند زیرا لبنان کشوری است که در آن مقاومت وجود دارد. مسئولان لبنانی این را بارها از مقامات خارجی شنیده‌اند.

دبیرکل حزب الله موضوع موشک‌های اسکاد، قاچاق سلاح در مرزهای لبنان با سوریه را در راستای "جنگ روانی " خواند و افزود: مقاومت، ارتش و ملت سه عنصری هستند که در کنار هم باید باشند ، هر کسی که بخواهد این سه عنصر را از بین ببرد "دوست اسرائیل " است. بر اساس آن چه که عرض کردم ، درباره آینده می‌گویم، من بسیار بعید می‌دانم که اسرائیل بتواند حمله نظامی بکند. متاسفانه برخی‌ها هستند که روحیات و ذهنیاتشان غربی است و مواضع و روحیات آنها با ما سازگار نیست، بگذارید ‌آنها ما را مسخره کنند، ما هر چه می‌گوئیم آنها حرف خودشان را می‌زنند، اگر میگوئیم اسرائیل پایان خوشی در انتظارش نیست باور نمی‌کنند، آنها حتی کلام پیامبران خدا(ص) را هم نمی‌پذیرند. یکی از اجلاس‌های که هر ساله در آمریکا برگزار می‌شود اجلاس "آیپک " هست که مسائل و مواضع اسرائیل در آن مطرح می‌شود ،‌ مقامات آمریکا در این اجلاس‌ها سخن می‌گویند و اظهارات آنها مورد قبول واقع می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضع‌گیری وزیر امور خارجه آمریکا درباره اوضاع منطقه اشاره کرد و افزود: خانم کلینتون می‌گوید که اوضاع در خاورمیانه تغییری نخواهد کرد در حالی که شرایط نشان می‌دهد که اوضاع کنونی تغییر خواهد کرد زیرا جغرافیای انسانی را نمی‌شناند، این موضوع مهمی است که به اسرائیل اجازه نمی‌دهد پا از گلیم خود فراتر گذارد. نکته دیگری که کلینتون می‌گوید این است آنچه در منطقه بوجود آمده است این است که یک جنگ عقیدتی در منطقه شکل گرفته است که با بنیان صهیونیست و اسرائیل مخالف است. منطقی است که کشورهای منطقه از آن حمایت می‌کنند این موضوع برای اسرائیل خطرناک است. وضعیت به گونه‌ای است که اسرائیل در نگرانی شدید قرار گرفته است.

دبیرکل حزب الله لبنان، مقاومت را روز به روز در حال رشد و بالندگی توصیف کرد و اظهار داشت: تمام کسانی که اهل سازشند به کناری رانده شده‌اند بنابراین آنها هم اذعان کرده‌اند که آنها یک استراتژی خاصی را به پیش ببرند. اکنون عقیده‌ای که بر خلاف اظهارات آنها است در منطقه شکل گرفته است. کلینتون می‌گوید که ما باید درک بکنیم که تکنولوژی پیشرفته باعث شده است که امنیت اسرائیل به خطر بیفتد. اسرائیلی‌ها در 60 سال گذشته تمرکزشان را به امنیت خود متمرکز کرده بودند اما کلینتون می‌گوید اکنون که مقاومت به موشک و تکنولوژی موشکی دست یافته است و این برای اسرائیل خطرناک است. مقاومت اکنون با دست خود موشک می‌سازد بنابراین رویارویی با مقاومت به راحتی سابق برای اسرائیل نیست. با این موشک‌ها تمامی اهداف استراتژیک و مهم اسرائیل مورد هدف قرار دارد. بنابراین با این گونه اظهارات جنگ روانی را به راه انداخته‌اند. ما نسبت به سال 2000 فرق کرده‌ایم بسیار رشد کرده‌ایم.

وی خطاب به سرمداران کاخ سفید گفت: به سردمداران آمریکا و اوباما می‌گویم اگر شما به دنبال یک کشور صهیونیستی هستید کاملا در اشتباه هستیم. ما با اظهارات کلینتون موافقیم که گفت اسرائیل پایان بدی در انتظارش است. ما باید به خدا توکل کنیم و امدادهای الهی را باور داشته باشیم. ما با دست‌ها و بازوان خودمان از سیادت، ملت و کودکانمان مواظبت می‌کنیم. دولت لبنان برای دور ماندن از هر گونه خطری ، مسائل را رعایت می‌کند. ما بر توانایی‌های داخلی و اسلامی خود تکیه می‌کنیم و بر آنها پایبندیم ما باید به مردم خود که کرامت دارند، کمک ‌کنیم تا راحت زندگی کنند. دولت ما هم در تلاش است تحرکات نظامی و تهدیدهای نظامی را کنترل نمایند. ما نباید دور بنشینیم و نظاره‌گر باشیم بلکه ما باید با قدرت خواسته هایمان را بگیریم ما باید بر توانایی‌های خودمان تکیه کنیم.
دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش به هزاران اسیر فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی اشاره کرد و با انتقاد از مواضع مجامع جهانی در این زمینه گفت: هزاران اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل هستند که دنیا توجهی به آنها ندارد ، این ما هستیم که باید به آنها توجه کنیم. دنیا به یک سرباز اسرائیلی توجه می‌کند اما به هزاران اسیر فلسطینی توجهی ندارد.

وی بر آمادگی مقاومت برای رویارویی با تجاوزات احتمالی رژیم صهیونیستی تاکید کرد و اظهار داشت: ما آمادگی خود را استمرار می‌بخشیم و دائما در برابر حملات در مرزهای مشترک با اسرائیل حفظ می‌کنیم و آن را ادامه می‌دهیم . ما بر قدرت داخلی مردم خود باید تکیه می‌کنیم.

وی با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت، خطاب به صهیونیست‌ها گفت: منتظر اتفاقات پیش‌بینی نشده باشد اگر ما را تهدید کند.

سیدحسن نصرالله با اشاره به اینکه " ما با اسرائیل در جنگ روانی هستیم " تصریح کرد: من به اسرائیل می‌گویم که ما جدی هستیم. ما از سلاحی جدیدی صحبت می‌کنیم و از هیچ اظهار نظر مقامات غربی مثل کلینتون و اوباما نمی‌ترسیم . ما اطلاعات کاملی از داخل و از درون اسرائیل و قدرت آ‌ن داریم. ما تمام فرودگاه‌ها و زیرساخت‌های آنها را کاملا می‌شناسیم. قبل از 2006 آنها سواحل لبنان را تحت اختیار می‌گرفتند اما سال 2006 آنها از این مناطق گریختند. اظهارات ما کاملا جدی است نه یک تعارف. یعنی در شرایط کنونی اگر بگویند که مقاومت به تجهیزاتی دست یافته است که می‌تواند اسرائیل را تهدید کند ، این موضوع جدید و دروغی نیست و ما آنها را تائید می‌کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان به توانمندی مقاومت در پاسخگویی به تهدیدات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت : پیش از این اعلام کرده بودیم که همه جبهه داخلی اسرائیل در تیرس کامل موشک‌های ما قرار دارد و این موشک‌ها توانایی هدفگیری دقیق هر مکانی را در همه اراضی فلسطینی اشغالی دارد اما امروز اعلام می کنیم در هرگونه جنگ آینده اگر سواحل بنادر و کشتی‌های ما را محاصره شود همه کشتیهای راهی بنادر فلسطین اشغالی اعم از نظامی و تجاری در دریای مدیترانه در تیرس موشکهای مقاومت قرار دارد.

نصرالله با بیان اینکه فعلا از توانمندی مقاومت در رویارویی با دشمن در دریای سرخ چیزی اعلام نمی‌کنیم، گفت: معادله نظامی در دریای مدیترانه تغییر کرده است و امروز مقاومت همانگونه که در جبهه زمینی معادله توازن وحشت را برقرار کرد دشمن بداند از این پس دیگر توان یکه تازی در صحنه دریایی را نخواهد داشت.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ما در سال 2006 یک ناو جنگی اسرائیل را هدف قرار دادیم که این امر بسیار کوچکی نیست. منظور ما این نیست که ما کشتی‌های بین‌الملل را مورد حمله قرار می‌دهیم اما اگر شما بنادر و زیرساختهای لبنان را هدف قرار دهید، ما تمامی زیرساخت‌ها و کشتیهای شما را با موشک‌هایمان هدف قرار خواهیم داد. این کشتیهایی که از سواحل کناری لبنانی و فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، ما قدرت آن را داریم که تمامی این کشتی‌ها را هدف قرار دهیم و دنیا خواهد دید که ما این کار را می‌کنیم. اگر کشتی متعلق به این رژیم نباشد و حامل مردم عادی باشد، ما به آنها اجازه خروج می‌دهیم.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: اما آنچه توان حقیقی و تجهیزات واقعی هستند این مردم و انسانهایی هستند که ذلت را ترک می‌کنند نه سلاح‌های معمولی . ارزش این سلاح که مردم لبنان و فلسطین در اختیار دارند بسیار بالا است این سلاحی است که بخش‌های مختلف لبنان را حفظ می‌کند. این سلاحی است که از سلاح‌هایی که شما در دست دارید بسیار قوی‌تر است. ما نباید از چیزی و کسی نگران باشیم و بترسیم. در سال 2000 چه کسی بود که بعنوان فرمانده اسرائیل شکست خود.؟ او کسی نیست جز "اشکنازی ". او بود که شکست را تجربه کرد. آنها بودند که در آ‌ن روز پا به فرار گذاشتند و شکست را تحمل کردند. آیا فکر می‌کنید که فرماندهان ما از آنها کمترند، به هیچ وجه. فرماندهان ما بسیار شجاعتر و نترسترند. آنها سلاح دارند اما دل‌های ما از هیچ سلاحی ترسی ندارند. این جنگ روانی است که آنها به راه انداخته‌اند. ما برخود اطمینان داریم و این صهیونیست‌ها هستند که می‌ترسند. اسرائیلی‌ها از جنگ می‌ترسند. آنها دائما ما را دائما تهدید می‌کنند. آنها می‌گویند که مقامات لبنان از سلاح مقاومت می‌ترسد این دروغی بیش نیست زیرا خود مردم بر سلاح اسرائیلی‌ها پیروز خواهد شد. دشمن جرأت حمله به مردم لبنان را ندارد. برخی از افراد هستند که می‌ترسند اما برای آنها حسابی باز نمی‌کنیم. اما ما هیچ ترسی از دشمن اسرائیلی و صهیونیستی نداریم.

کد خبر 108322

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز