گروه شهری: مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرح استقبال از بهار در حوزه حمل‌ونقل از ابتدای اسفند ماه خبر داد

حسن آقایی اظهار کرد: با توجه به افزایش سفر و ترددها در اسفندماه و شلوغ شدن برخی از خیابان‌ها و معابر به‌خصوص نقاطی که مراکز تجاری در آن واقع شده است، طرح استقبال از بهار در حوزه حمل ونقل و ترافیک در سطح تمام مناطق اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: دستورالعمل اجرایی طرح استقبال از بهار در حوزه حمل ونقل و ترافیک به همه مناطق و شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک ابلاغ شده و از ابتدای اسفند ماه برای خدمات رسانی بهتر و با تمام ظرفیت به شهروندان آمادگی کامل خواهیم داشت.

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: در مدت باقیمانده تا پایان سال به‌خصوص در آخرین روزهای اسفند‌ماه تلاش خواهیم کرد که از همه ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده شود و خدمات‌رسانی مناسبی به شهروندان صورت گیرد.

وی تصریح کرد: افزایش ظرفیت و ساعات خدمات رسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در روزهای پایانی سال در دستور کار قرار خواهد گرفت تا شهروندان به استفاده از وسایل نقلیه عمومی ترغیب شوند و کمتر با وسایط نقلیه شخصی سفر کنند تا شاهد ترافیک سنگین نباشیم.

آقایی افزود: براین اساس در برخی از خطوط اتوبوسرانی خدمات رسانی تا ساعت 24 ادامه خواهد یافت و همچنین در مراکز پرتردد و شلوغ شهر ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی تقویت خواهد شد. وی تاکید کرد: در تمامی سازمان‌ها و شرکت‌های حوزه حمل‌ونقل و در سطح تمام مناطق اقدامات گسترده‌ای برای استقبال از بهار صورت خواهد گرفت.

در انتظار قطارهای مترو

در همین رابطه مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)  نیز گفت: این امیدواری وجود داشت که تا پایان سال‌جاری چند قطار جدید به مجموعه خطوط مترو افزوده شود، اما متأسفانه به‌دلیل اختصاص نیافتن منابع اعتباری تاکنون این امر محقق نشده و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود، شرایط سختی را در ماه پایانی سال که همزمان با افزایش تعداد مسافر است، داشته باشیم.

جعفر ربیعی اظهار امیدواری کرد که هر چه زودتر این منابع اعتباری برای ترخیص تجهیزات قطارهای جدید از گمرک اختصاص یابد.

کد خبر 101628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز