یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

گروه شهری: اعضای شورای شهر به همراه شهردار تهران 15فروردین در نخستین جلسه کاری خود در سال 89 بر ضرورت همدلی و همفکری شورای شهر و شهرداری تهران به‌منظور پیشبرد بهتر و بیشتر امور تاکید کردند

خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران15فروردین پس از پایان دویست و شصت و نهمین جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب در پاسخ به سؤالات مکرر خبرنگاران در مورد نظر فرمانداری تهران در باره مصوبه افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: هنوز هیچ اعتراض رسمی از سوی فرمانداری تهران در باره افزایش نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی به دست شورای شهر نرسیده است.

وی ادامه داد: تنها اعتراض صورت گرفته مربوط به افزایش قیمت بلیت متروست که به همین منظور دیروز جلسه‌ای مشترک بین رئیس شورای شهر با فرماندار تهران تشکیل شد و رئیس شورای شهر استدلالات شفاهی خود را در این مورد با فرماندار تهران مطرح کرد. وی افزود: این استدلالات به‌صورت مکتوب نیز به فرمانداری ارسال خواهد شد بنابراین اگر چنانچه فرمانداری قانع نشود و توضیحات ما کفایت نکند، آن‌وقت موضوع برای تصمیم‌گیری نهایی به شورای حل اختلاف ارجاع خواهد شد.

مهدی چمران نیز در همین ارتباط گفت که شهرداری برای اعمال نرخ‌های جدید کرایه مترو، اتوبوس و تاکسی منعی ندارد. سخنگوی شورای شهر ادامه داد: افزایش 12تا15درصدی کرایه ناوگان حمل‌ونقل عمومی همگام با افزایش حقوق کارگران بوده تا رانندگان تاکسی نیز به‌عنوان عضوی از این جامعه توانایی تامین هزینه‌های زندگی خویش را داشته باشند. وی گفت: در مورد بلیت اتوبوس هم شورای شهر نرخ بلیت را برای امسال از 20 به 25تومان افزایش داد که این حداقل افزایش قیمتی بود که می‌شد لحاظ کرد.

از نظر این عضو شورای شهر برای شهرداری تهران امکان‌پذیر نیست که هر سال میزان کمک‌های خود را به شرکت واحد اتوبوسرانی افزایش دهد. از سوی دیگر افزایش قیمت لحاظ‌شده هم برای رعایت حقوق شهروندان رقم ناچیزی بود.

اقدام شهرداری در جمع‌آوری پایه‌های مونوریل صادقیه قانونی بود

دانشجو در بخش دیگری از مصاحبه 15فروردین  خود با خبرنگاران گفت: شهرداری تهران برای جمع‌آوری پایه‌های مونوریل صادقیه مرتکب خلاف قانونی نشده است. وی گفت: با درنظر گرفتن اینکه چند سال از رها شدن پایه مونوریل روی زمین می‌گذشت و این مسئله به مخدوش شدن سیمای شهری، بروز مشکلات جنبی برای این محدوده و یکسری اشکالات حقوقی منجر شده بود لذا چاره‌ای جز تعیین تکلیف آن نبود.

این درحالی است که به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران عملیات احداث مونوریل صادقیه از ابتدا هم بدون مصوبه شورای دوم آغاز شد که شهرداری وقت پس از مواجه‌شدن با اعتراض اعضای شورا ی شهر دوم، اقدام به تهیه لایحه‌ای در این باره کرد.

وی اظهار داشت:  این لایحه پس از تصویب، این بار با مخالفت مسئولان وزارت کشور دولت هشتم مواجه و تعطیل شد. وی در این باره به تشکیل کمیته‌ای کارشناسی از سوی شورای شهر سوم برای بررسی فنی و تعیین تکلیف مونوریل صادقیه اشاره کرد و گفت: گرچه گزارش این کمیته که ریاست آن بر عهده حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بود هرگز به‌صورت کتبی و علنی مطرح نشد اما جمع‌آوری پایه‌های مونوریل نشان می‌دهد که آقای شکیب به این جمع بندی رسیدند.

به گفته دانشجو، شهرداری تهران با استناد به ابلاغیه دولت هشتم مبنی بر توقف مونوریل صادقیه از خلوتی خیابان در تعطیلات نوروز استفاده کرد تا بدون بروز مشکلات ترافیکی اقدام به جمع‌آوری پایه‌های مونوریل صادقیه کند.

کد خبر 104302

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز